Administratör till Tillståndsenheten

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 750 personer. Myndigheten leds övergripande av länspolismästaren och vår organisation är uppdelad i en Operativ avdelning där huvuddelen av kärnverksamheten bedrivs. Som stöd finns också en gemensam verksamhet. Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Läs mera på www.jonkoping.polisen.se
Tillståndsenheten
Vid Tillståndsenheten handlägger vi bland annat vapen- och tillståndsärenden samt parkeringsanmärkningar.

Publiceringsdatum
2011-02-09

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på Tillståndsenheten har du varierade arbetsuppgifter som handläggning och beredning av tillståndsärenden enligt ordningslagen, ordningsvaktsärenden samt handläggning av vapenärenden och parkeringsärenden.

Kvalifikationer
Du har utbildning motsvarande lägst gymnasienivå och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, samt har god datavana. Har du dessutom goda kunskaper i engelska är det meriterande. Erfarenhet av att arbeta i polisens datasystem och/eller erfarenhet av arbete inom statlig myndighet är meriterande.
Som person är du flexibel, tycker om utmaningar och vill vara med och utveckla verksamheten. Du kan hantera arbetstoppar, har en förmåga att omprioritera och är noggrann. En viktig egenskap som du har är servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du har förmåga att fokusera på lösningar istället för problem, och du kan fatta erforderliga situationsanpassade beslut, ofta inom snäva tidsramar. I vår värdegrund ingår att utföra uppdraget professionellt och skapa förtroende genom att vara engagerad, effektiv och tillgänglig samt ha ett korrekt bemötande. Stor vikt kommer läggas vid den personliga lämpligheten.

Övrig information
I myndigheten strävar vi efter flexibilitet och det innebär att du utöver dina huvudarbetsuppgifter också efterhand kan komma att få hjälpa till med vissa övriga arbetsuppgifter, exempelvis förhörsutskrifter och receptionsarbete.
Anställningsformen är en tillsvidare anställning på heltid, med tillsättning snarast. Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Det finns författningsenliga krav på svenskt medborgarskap. Polismyndigheten eftersträvar jämn könsfördelning samt ökad kulturell och etnisk mångfald. Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund. Denna kan du läsa mer om på vår hemsida.
Upplysningar
Vill du ha fler upplysningar är du välkommen att kontakta chefen för Tillståndsenheten, Kjell Johansson, tel. 070-3968608. Facklig företrädare är för ST, Anne-Catherine Brandt, 070-5156232.

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . Vi tar även emot ansökningar per post till Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 JÖNKÖPING, ange då din e-post adress. Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på tjänsten samt vad du kan tillföra verksamheten. Formella meriter som anges i ansökan ska styrkas med intyg/betyg vid en eventuell intervju. Märk din ansökan med diarienummer A-713-1206/11.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning 6 månader.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A-713-1206/11
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
846192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: