Administratör till tillståndsenheten - Tobak

Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Socialförvaltningen har sina lokaler i Farsta centrum.

Verksamheten vid tillståndsenheten syftar till att säkerställa en god efterlevnad av servering av alkohol på stadens restauranger. Med anledning av att lag om tobak och liknande produkter träder i kraft 1 juli 2019 kommer tillståndsenhetens verksamhet att utökas till att även gälla tillståndsprövning och tillsyn enligt den nya lagen. Under våren och sommaren kommer medarbetare att rekryteras till för att arbeta med detta och därför söker vi nu en administratör.

Publiceringsdatum
2019-05-09

Dina arbetsuppgifter
Som administratör vid tillståndsenheten med ansvar för tobaken kommer du bland annat att arbeta med att ta emot och registrera ansökningar om tillstånd, hantera fakturor, bevaka och besvara inkomna frågor i funktionsbrevlådan, ta fram informationsmaterial och utskick. Du kommer även att hantera förfrågningar om utlämnande av handlingar och tillhörande sekretessprövning. Utöver detta förekommer du även att vid behov hjälpa till och med administration inom vårt andra verksamhetsområde inom enheten. I arbetsgruppen kommer det finnas ca 10 handläggare och en administratör som rapporterar till biträdande enhetschef.

Kvalifikationer
Du har:

- Minst avslutad gymnasieexamen
- Flerårig aktuell erfarenhet av liknande roll som även innefattat fakturahantering
- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
- God förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att hantera förfrågningar om utlämnande av handling och tillhörande sekretessprövning
- Erfarenhet från politisk styrd organisation

Vi kommer att lägga stor vikt vid följande kompetenser:

Vi söker dig som trivs med ett varierat arbete där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar och driver ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och säkerställer att du levererar enligt uppsatta mål och kvalitetsstandard. Vidare är du serviceinriktad och samarbetar på ett lyhört och smidigt sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Rekrytering sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 2019/2795
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Cutlip, Enhetschef 08-508 25 057
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734

Företag
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten

Adress
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
4775649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten: