Administratör till Tekniska kontoret

Gnesta kommun, Renhållning / Ekonomiassistentjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Renhållning i Gnesta

I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Tjänsten är placerad på samhällsbyggnadsförvaltningen som arbetar med kommunövergripande frågor, såsom strategisk och fysisk planering, myndighetsutövning inom miljö och byggfrågor samt regional utveckling. Här finns också det samlade ansvaret för kommunens tekniska försörjning inom avfall och renhållning, vatten och avlopp, gator, vägar och parker. Förvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen och samhällsbyggnadsnämnden.

Vill du vara med och bidra till utvecklingen på en arbetsplats där du får mycket ansvar och där du kan växa och utmanas? Då tror vi att tjänsten som administratör på Gnesta kommuns tekniska kontor kan vara rätt för dig. På tekniska kontoret arbetar vi med frågor inom områdena renhållning, VA och gata, park och vi lyder under Renhållningsenheten. Tekniska kontoret är en liten enhet med sin huvudsyssla inom renhållningen, men uppdraget innefattar idag även administrativ service åt de andra verksamheterna.

Som administratör på tekniska kontoret är du en del av Renhållningsenheten där tjänsten som administratör är organisatoriskt placerad. Renhållningsenheten omfattar bland annat insamling av hushållsavfall, återvinningsmaterial, farligt avfall, slam från enskilda avlopp samt grovavfall. Vi har också hand om driften av kommunens återvinningscentral. Insamling av hushållsavfall och slam från enskilda avlopp sker idag med upphandlade entreprenörer där enheten är kommunens kontakt gentemot våra entreprenörer och ansvarar för ett väl fungerande samarbete. Verksamheten är taxefinansierad.

Publiceringsdatum
2023-04-19

Arbetsuppgifter
Har du tidigare arbetat med Future och EDP-mobile och är både administrativt och socialt skicklig? Då kan du vara den vi söker.

Tjänsten som administratör hos oss innebär att du jobbar brett med många olika arbetsuppgifter. Grunden är att du är en del i arbetet med att ge våra kunder en hög servicegrad och rättssäker i ärendehantering. Arbetet innebär att du handlägger de mer avancerade kundärenden och fakturafrågorna som berör verksamheten. Du tillsammans med din kollega samordnar och koordinerar verksamheten mot våra entreprenörer (sopor och slam). Du kan även komma att utföra uppgifter åt de andra verksamheterna inom området.

Förutom de dagliga sysslorna med hantering av saker som till exempel inläsning av betalningar till vårt verksamhetssystem Future är du även en viktig kugge i vårt samarbete med våra entreprenörer som hanterar sophämtning och slamhantering.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha minst fem års erfarenhet av arbete inom administration och kundservice. Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor.

Krav är att du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystem EDP Future och EDP Mobile.

Det är en merit om du har erfarenhet av att skriva, skapa rutiner och har jobbat med information, utbildning av system. Du har god datavana, främst inom MS Office. Meriterande är även om du har arbetat med information med digital hantering, hemsidor eller social media. Du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Du ha lätt för att jobba team men kan även ta egna initiativ. Vi söker dig som är tydlig och kunnig samtidigt som du är smidig och anpassningsbar med förmåga att möta olika människor och situationer. Som person är du strukturerad, effektiv, flexibel och noggrann. För dig är det en självklarhet att ge service till andra personer.

Då vi är en liten arbetsgrupp lägger vi stor vikt vid personlighet och att det blir rätt person som kommer till vår arbetsgrupp.

Intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningsperiodens tid.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1217997".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnesta kommun (org.nr 212000-2965)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gnesta kommun, Renhållning

Kontakt
Administratör
Mirja Sigfalk
mirja.sigfalk@gnesta.se
0158-275 796

Jobbnummer
7677909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun, Renhållning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun, Renhållning: