Administratör till Teknikenheten
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen i Bräcke I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!
Publiceringsdatum2024-05-16ArbetsuppgifterVi söker nu en administratör till Teknikenheten. Tjänsten är delad i huvudsak 4 delar Trafikhandläggning, administrativt stöd till entreprenader, Systematiskt brandskyddsarbete (SBA) och ansvarar för kommunens försäkringar. Du ansvarar för att handlägga trafikärenden så som trafikföreskrifter utfärdande av parkeringstillstånd och tillstånd för transporter av tung och bred last. Du hanterar avtal, planerar för verksamheternas utbildning inom SBA och är ansvarig för redovisning till försäkringsbolag med tillhörande uppföljningar och prognoser. En administrativ resurs för våra entreprenader och byggprojekt är även en viktig del i tjänsten samt övriga administrativa tjänster på kontoret.
KvalifikationerDu ska ha relevant eftergymnasialutbildning för verksamhetsområdet, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna några års erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du har administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med goda datorkunskaper. Du ska ha god samarbetsförmåga men även kunna arbeta självständigt under ansvar och ta egna initiativ.
Meriterande är kunskaper inom offentlig upphandling och i LOU (Lagen om offentlig upphandling) samt erfarenhet att hantera och förstå LSO (Lag om skydd mot olyckor)
Dina egenskaperSom person är du en serviceinriktad person, då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, strukturerad och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024-3-ToI".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bräcke kommun (org.nr 212000-2460),
http://www.brackenasta.se Arbetsplats Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen
Kontakt Avdelningschef
Göran Bengtsson
goran.bengtsson@bracke.se 0693-16214 Jobbnummer 8683675
Observera att sista ansökningsdag har passerat.