Administratör till Sundsvall

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Backofficejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Sundsvall, Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Ånge eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team söker vi nu två administratörer som är flexibla, initiativtagande och serviceinriktade samt som har god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Västernorrland är indelat i tre lokalpolisområden: Medelpad, Norra Ångermanland och Södra Ångermanland. Inom lokalpolisområde Medelpad finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Gruppen Stöd/service 3 som finns i Sundsvall består i nuläget av sju medarbetare som hanterar lokalpolisområdets utredningsadministration. Inom Stöd/service-verksamheten handlägger vi och ger intern service i olika ärenden över hela lokalpolisområdet. Tillgänglighet, bemötande och kvalitet är ledord för verksamheten.

Vi söker nu två administratörer till lokalpolisområde Medelpad med placering i Sundsvall.

Publiceringsdatum
2023-10-04

Arbetsuppgifter
Som administratör är du ett viktigt stöd i polisens verksamhet. Du kommer att biträda andra grupper så som receptionen, godsavdelningen och utredningsverksamheten. Du arbetar främst i polisens olika IT-system och det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Du kommer även att arbeta med att transkribera inspelade förhör. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar.

I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Transkribera inspelade förhör
• Dödsfallsutredningar
• Upprätta SOL§14 anmälningar
• Annan utredningsadministration
• Att arbeta i receptionen
• Biträda beslagsavdelningen

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• Goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Aktuell administrativ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Eftergymnasial utbildning inom kriminologi eller juridik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Aktuell erfarenhet av utredningsarbete som arbetsgivaren bedömer relevant
• Aktuell erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet eller annan offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Aktuell erfarenhet av serviceinriktat arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
• Aktuell erfarenhet från polisens IT-system
• B körkort

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 oktober 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C158283/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Kontakt
HR-Konsult
Ingela Gulliksson
ingela.gulliksson@polisen.se

Jobbnummer
8164737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: