Administratör till Stöd och service, placering Boden
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Boden,
Luleå,
Piteå,
Kalix,
Skellefteå eller i
hela Sverige Polismyndigheten, region Nord, söker en administratör till lokalpolisområde Luleå/Boden.
Polisområde Norrbotten är ett av fyra polisområden i region Nord. Norrbottens län täcker 25 procent av landets yta och sträcker sig från hav till fjäll, från vackra skärgårdar till enorma fjällvidder, från midnattssol till snö, från glesbygd till städer. Dessutom är Norrbotten ett spännande län med hög tillväxt.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av Polisens arbete utåt och ge god service till allmänheten, åklagarmyndigheten, andra myndigheter samt till anställda i den egna myndigheten. I arbetsuppgifterna ingår att handlägga ärenden som faller inom lokalpolisområdets verksamhet. Så som att till exempel
• Hantera beslag - både administrativt och praktiskt arbete med gods
• Hantera fordon i beslag
• Hantera beslut och domar, samt eftersöka beslut som inte meddelats till beslaget
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Ge information och vägledning till allmänheten och medarbetare
• Registrera ordningsförelägganden
• Administrera delgivningar
• Vara beredd på att stödja utredningssektionen administrativt samt stödja arbetet i receptionen
• Förekommande administrativa arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna kan det även förekomma tunga lyft.
Publiceringsdatum2019-03-29KvalifikationerVi söker dig som har
• Fullgjord 3-årig gymnasieutbildning, med inriktning mot samhällsvetenskap
• God telefon- och datorvana samt erfarenhet av administrativt arbete
• Körkort, lägst behörighet B
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Meriterande
Det är meriterande om du har
• Tidigare varit anställd på Polismyndigheten med liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbete med Polisens IT-system (RAR, DurTvå, VTR, Orbit, PÄr)
• Grundläggande kunskaper i juridik
• Övriga goda språkkunskaper
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarstagande, noggrann och ordningssam samt har god samarbetsförmåga och en positiv attityd med tydlig servicekänsla.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Facklig information lämnas av SACO-S Region Nord, ST Region Nord, Seko Polisen Nord, Polisförbundet Region Nord, samtliga nås via växeln 114 14.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Boden med arbetsplats Polishuset, Garnisonsgatan 6A. Du kan även behöva arbeta i Luleå vid behov
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör, Region Nord, Norrbotten, LPO Luleå/Boden, Stöd och service grupp 1
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5/4 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten
KontorsadressGarnisonsgatan 6A
Jobbnummer 4698276
Observera att sista ansökningsdag har passerat.