Administratör till Statskontoret i Stockholm

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Är du en administrativ stjärna med minst 3 års arbetslivserfarenhet? Trivs du med varierande arbetsuppgifter? Vill du arbeta på en samhällsviktig myndighet där du dagligen får möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl individer som samhälle? Nu söker vi en duktig administratörer till Statskontoret i Stockholm!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en administratör till Statskontoret i Stockholm.

I rollen som administratör hos Statskontoret kommer du att bland annat få arbeta med att planering, samordning och protokollföring. Du blir en viktig del i myndighetens dagliga arbete.

Till denna roll söker vi dig som har en stark administrativ känsla och tycker om att arbeta strukturerat. Du tycker om att samarbeta med andra och trivs i en koordinerande roll.

Exempel på dina arbetsuppgifter

planera samt sköta administrativa rutiner och vara ett administrativt stöd till hela myndigheten
planera och samordna Statskontorets externa seminarieverksamhet, konferenser och workshops, vilket innebär att boka lokaler, svara för utskick och hantera anmälningar, ändringar och utvärdering, samt på plats stödja vid event
vara ett stöd för interna evenemang och utbildningsinsatser
arbeta utifrån fastlagda rutiner kring till exempel fikabeställningar
vara ett operativt stöd för verksamheten inom allehanda administrativa arbetsuppgifter
formulera, protokoll vid möten, samt dokumentation med mera vid större sammankomster inom myndigheten
hantera återkommande arbetsuppgifter
hantera många kontakter med anställda både fysiskt på plats och genom ansvar för ett antal funktionsbrevlådor
göra kalenderbokningar och mötesbokningar åt främst chefer men i viss mån även för kollegor
stödja kollegor vid frågor om resor och ansvara för dialogen med resebyrå
fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
vid behov uppdatera myndighetens intranät efter genomgång av kommunikatör
skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
digital kompetens inom Teams, ZOOM och liknande för att bistå med facilitering av möten
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
kunna lämna en referens på ett liknande uppdrag.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar så snart som möjligt, med ca 12 månaders uppdragslängd, med chans till förlängning.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-11-05. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8213865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: