Administratör till statligt bolag!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Är du en erfaren administratör med god ekonomisk förståelse som söker en ny utmaning? Har du en hög servicekänsla, är noggrann och lösningsorienterad? Då kan det vara dig vi söker för ett omgående behov hos vår kund!

Publiceringsdatum
2021-01-14

Om tjänsten
Som administratör kommer du att arbeta i en administrativ roll med fokus på internservice. Dina uppgifter kommer att vara breda med allt från hantering av interna möten och kundevent till inköp av kontorsmaterial och besökshantering. Dessutom kommer du att arbeta med internkommunikation via olika kanaler, så som intranät mm. Du kommer även vara delaktig i projekt av olika slag där din roll kommer vara ett stöd till ansvarig projektledare där arbetet kan innebära fakturering, boka möten, protokollföring, arrangera konferenser, ta fram rapporter etc.

I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Superuser för interna kommunikationsverktyg
• Kontorsadministrativa uppgifter så som hantering och förberedelser av möten, ta fram ppt-presentationer, sammanställa rapporter, inköp etc.
• Projektstöd
• Ekonomiuppgifter så som fakturering och lägga orderbekräftelser

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående som till en början löper till 30 juni 2021 med stor chans till förlängning. Du arbetar relativt centralt i Borås på ett statligt ägt institut som ägnar sig åt industriforskning och innovation samt utför provning och certifiering.

Om dig
Vi söker dig som har en administrativ bakgrund med minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en van systemanvändare och tycker om att skapa ordning och reda. Vi ser att du är kunnig i svenska och engelska samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då rollen har varierande arbetsuppgifter trivs du med att både sitta med tyngre administration men även att utföra enklare inköp eller se till att besökare får ett bra bemötande. Det är meriterande med en relevant vidareutbildning.

Som person har du en hög servicekänsla och god kommunikativ förmåga. Du är samarbetsvillig, noggrann och lösningsorienterad. Vidare är du en organiserad person med förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter och du trivs i en koordinerande roll.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Svenska + engelska i tal och skrift
• Systemvana
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och som sträcker sig initialt till 2021-06-30 med stor chans till förlängning hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet och urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten så snart som möjligt genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två personlighetstest (MAP & MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder oss av videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Lydén via Johanna.Lyden@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
admininstratör, kontorskoordination, systemadministration, statligt bolag, internservice, Borås, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33650".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5524101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: