Administratör till stationsgruppen med grundplacering i lokalpol

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Örebro, Hallsberg, Lindesberg, Karlskoga, Kristinehamn eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Bergslagen omfattar Dalarnas- Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort, i regionen arbetar ca 1700 medarbetare. Polisområde Örebro täcker 12 kommuner med drygt 285.000 invånare, vi har ca 700 medarbetare i polisområdet. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet. Effektivitet, engagemang och tillgänglighet är den värdegrund vi utgår ifrån i allt arbete, liksom strävan efter mångfald och likabehandling inom alla områden.


Publiceringsdatum
2021-03-19

Arbetsuppgifter
Som administratör är Du myndighetens ansikte utåt och arbetet sker i direktkontakt med medborgarna. Du arbetar med att ta emot besökande och ge upplysningar och god service till allmänheten i olika ärenden. Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar t.ex. Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera hittegods
• Handläggning av pass- och identitetskortsansökningar
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara frågor via telefon och mail
• Ta emot anmälningar
• Vapenhantering
• Hantera beslag
• Enklare utredningsadministration som förhör och registrering av ärenden
• Övrigt förekommande receptionsarbete och allmänna kontorsgöromål

Arbetsuppgifterna utövas självständigt likväl som i grupp. Tunga lyft kan förekomma i arbetet.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad fullständig gymnasieutbildning
• Minst 1 års erfarenhet av att i närtid ha arbetat inom service och/ eller haft en administrativ roll som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God förmåga att uttrycka dig på engelska i tal
• Arbetat med datorn som främsta arbetsverktyg alternativt har mycket god datavana samt lätt för att lära dig nya IT-system
• B-körkort

Meriter
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Godkänd RES-handläggarutbildning (Utförd efter 2015)
• Erfarenhet av polisiära system
• Goda kunskaper i något utomnordiskt språk som arbetsgivaren bedömer relevant

Dina personliga egenskaper
• Serviceinriktad
• Kommunikativ med god samarbetsförmåga
• Flexibel och stresstålig
• Självgående och prestationsinriktad, fallenhet för att utveckla ditt eget och andras arbetssätt

Vi söker dig som är en lagspelare, som bidrar till att sprida trivsel och arbetsglädje och som är genuint intresserad av att hålla en hög service. Du tycker om och har lätt för att samarbeta, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Du vill även vara med och utveckla verksamheten samt bidra med dina erfarenheter i olika sammanhang.

Arbetstempot är ofta högt och du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du som person är stresstålig och flexibel samt att du har en god förmåga att prioritera, samtidigt som du inte släpper kravet på noggrannhet.

Som medarbetare inom polisen förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme vilket ska avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

För att underlätta urvalsarbetet använder vi oss av en enkät i denna rekryteringsprocess, var därför mycket noggrann när du fyller i den. Alla lämnade uppgifter ska kunna styrkas med intyg eller liknande.

ÖVRIGT
Arbetsort: PO Bergslagen, LPO Örebro
Arbetstid: Heltid, dagtid.
Funktion: Administratör
Utbildning: En obligatorisk utbildning kommer att genomföras med startdatum den 7 juni

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29/3-2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Veckoplanering 40h/v Tillsvidareanställning, tillträde: 1/6-2021 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C51470/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Jobbnummer
5639292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: