Administratör till stadsledningskontoret

Stadsledningskontoret, Avdelningen för digital utveckling, Stabe / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadsledningskontoret, Avdelningen för digital utveckling, Stabe i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ska styra och stötta stadens övriga verksamheter och för egen del genomföra beslut utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige fastställt. Vi är ca 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.



Arbetsplatsbeskrivning


Stadens strategiska it-verksamhet leds och styrs av stadsledningskontorets avdelning för digital utveckling.

Avdelningen arbetar med att utveckla stadens verksamheter med hjälp av digitalisering och har under de kommande åren ett särskilt fokus på digital förnyelse, strategi för en smart och uppkopplad stad samt arbete med verksamhetsutveckling. Avdelningen har idag runt 70 medarbetare. Som ett led i arbetet med att utveckla stadens digitala förnyelse behöver vi bli fler. Mot denna bakgrund söker vi nu en administratör till avdelningen för digital utveckling som kommer att ha ansvar avdelningens administration. Administratören ingår i enheten stab och digital kommunikation, som består av en enhetschef, en administratör och en chefssekreterare.

Publiceringsdatum
2017-02-07

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör är du ett viktigt stöd i det dagliga administrativa arbetet på avdelningen.

I ditt uppdrag kommer du att:

- Handlägga och registrera avtal samt följa upp leveranser
- Kontrollera och följa upp administrativa rutiner
- Arkivering och ärendehantering
- Beställningar och bokningar
- Administrativt stöd till projekt och möten

Rollen passar dig som tycker att det roligt med administration och arkivering. Tillsammans med kollegor kvalitetssäkra vårt arbete och ständigt bidra till utveckling och förbättring av våra rutiner och processer. I rollen ingår även allmänna administrativa arbetsuppgifter såsom beställningar, inköp, posthantering, bokningar av resor, konferenser, möteslokaler, underhåll av e-postlistor etc.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- minst 3-årig gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- har goda datakunskaper (t ex Officepaketet, Sharepoint)
- kunskaper i våra övriga systemstöd Diabas ses som meriterande.
- mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och i skrift
- minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete som administratör, med fördel i en likvärdig roll eller verksamhet enligt ovan
- erfarenhet av att arbeta i en roll med många kontaktytor

Du är en god organisatör som är noggrann och planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har gott omdöme. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande, har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor och har förmåga att relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har förmåga att kommunicera och informera på ett tydligt sätt och du ser till att budskap når fram till rätt personer i rätt tid. Du är prestigelös när det gäller att påminna och följa upp. Du planerar, tar ansvar för dina uppgifter och motiveras av att leverera i tid. Vidare är du serviceinriktad och flexibel, med god förmåga att se möjligheter i förändringar.

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-04-01 eller efter övenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/710
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Brifalk 0850829595

Företag
Stadsledningskontoret, Avdelningen för digital utveckling, Stabe

Adress
Stadsledningskontoret, Avdelningen för digital utveckling, Stabe
Ragnar östbergs plan 1
11221 Stockholm

Kontorsadress
Ragnar östbergs plan 1

Jobbnummer
3306678

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadsledningskontoret, Avdelningen för digital utveckling, Stabe

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadsledningskontoret, Avdelningen för digital utveckling, Stabe: