Administratör till Stadsbyggnad
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Stadsbyggnad befinner sig i ett intressant utvecklingsläge då våra arbetssätt förändras och blir alltmer digitala. Under 2019 kommer Stadsbyggnad flytta till nya lokaler och vi förbereder oss inför aktivitetsbaserat arbetssätt. Vi gör därför en kraftsamling i att digitalisera och sortera upp i våra arkiv. Staben hanterar diariet, postöppning, registrering i ärendehanterings- och verksamhetssystem, ger stöd till handläggare, arbetar med kvalitétsledning och årsprocess, ger administrativt stöd till stadsutvecklingsprojekt och hanterar gemensamma frågor som lokaler, inköp, kommunikation m m. Staben är aktivt drivande i frågor om arkiv och digitalisering.
Om tjänsten
Tjänsten är placerad i staben och du kommer delta i flera olika uppgifter. 50% av tiden kommer du att arbeta åt Lantmäterienheten där du i första hand kommer skanna äldre dokument och till viss del även kommer att assistera i förrättningshandläggningen. Arbetsuppgifterna passar dig med stort intresse för att använda digitala lösningar, gillar att med systematik strukturera så att allmänna handlingar bevaras, blir sökbara och lättillgängliga. Arbetet kommer ske i samarbete med samordnare för registratur och arkiv och bestå både av praktisk hantering och digitalt i verksamhetssystemen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• digitalisering av pappersarkiv bland annat inscanning av dokument
• registrering i olika verksamhetssystem
• stödja handläggare i ärende- och dokumenthantering
• coacha handläggare i digital hantering
• arkivvård och samordning
• komma med idéer och lösningar
Publiceringsdatum2017-11-10Kompetenser• avslutad gymnasieutbildning
• god kunskap om digitala verktyg och system, säker användare av officepaketet
• lätt kunna uttrycka sig i tal och skrift, kommunicera och samarbeta med andra
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har förmåga att se lösningar, ta initiativ till idéer och ha ett digitalt tänk. Du ska ha förmågan att flexibelt kunna växla mellan olika uppgifter - att registrera, planera och sortera.
Övrigt meriterande
• arkivkunskap
• kunskaper om offentlig förvaltning och ärendehantering
Omfattning och tillträde
Tidsbegränsad anställning, 100%
Tillträde enligt överenskommelse - tom 31 maj 2018
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Att utveckla en attraktiv, ekologiskt, ekonomiskt och social hållbar miljö i samhället ställer krav på smart stadsplanering. Örebro är inne i intensiv tillväxt vilket innebär flera utmaningar. Vi planerar för både nya bostäder och verksamheter samtidigt som vi satsar på att skydda natur och utveckla friluftslivet nära örebroarna. Örebro kommun har arbetat mycket med effektiva och smarta arbetssätt och fått en viktig roll i den nationella debatten, vill du vara en del av det och fortsätta utveckla vårt arbete?
Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadmiljöinvesteringar, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, fastighetsbildning, GIS och kartframställning.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun här
Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 november 2017
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Hellberg, Enhetschef, stab 019-21 14 14
Vision Expedition, 019-21 11 93
SACO Expedition, Facklig representant 019-21 30 96
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 3796495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.