Administratör till Socialpsykiatri myndighet

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vi söker en erfaren administratör
Vi är socialtjänsten som arbetar mot målgruppen vuxna med psykisk ohälsa. Vår huvudsakliga arbetsuppgift är myndighetsutövning, en stor del av vårt dagliga arbete är ett socialt arbete som handlar om att bemöta och vägleda människor som befinner sig i ett svårt skedde i livet. Vi som enhet jobbar rehabiliterande och vårt mål är att våra klienter ska avslutas hos oss med uppnådda mål. Vi jobbar metodisk med individen i centrum.
På myndigheten socialpsykiatri arbetar 14 socialsekreterare, 2 avhopparsamordnare/lotsar, 1 administratör, 0,5 kontaktsekreterare, 2 gruppledare och 1 resultatenhetschef. Vi utreder, beslutar och följer upp beslut om stödinsatser för personer, från 20 år (i vissa fall 18 år), med allvarlig psykisk ohälsa enligt SoL. Sedan i våras jobbar enheten med ytterligare en målgrupp Vuxna i kriminalitet, ett litet team med socialsekreterare och lotsar/avhopparsamordnare.
Vår administratör ska gå i pension, varför vi nu söker en ny kollega där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att stödja enhetschef, gruppledare och socialsekreterare med olika administrativa arbetsuppgifter. Viktigt i rollen är ett gott samarbete, flexibilitet, social kompetens och god service. I rollen har du många kontaktytor både internt och externt.


Publiceringsdatum
2024-08-20

Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter
• Bemanna receptionen och bemöta besökare
• Mottagningsattestera och hantera fakturor
• Akthantering och arkivering
• Hantering av begäran om utlämning av handlingar
• Förbereda för nyanställda och ansvara för viss introduktion
• Stötta upp i vår mottagning med deras förekommande arbetsuppgifter såsom tex hantera mottagningstelefonen, hantera gemensam brevlåda och andra inkommande system.
• Sammanställa material
• Månadsvis ansvara för statistik
• Ansvara för alla beställningar till enheten
• Ansvarar för felanmälningar och andra administrativa åtgärder i lokalerna
• Ta fram information ur databaser och system

Vem är du?
Vi söker dig som är en skicklig administratör med intresse och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är snabb och självgående samt van att hantera sekretess och känslig information. Du har kunskap om hur en kommunal organisation fungerar. En stor del av arbetet kommer att ske med hjälp av en mängd olika system, varför vi söker dig som är van vid olika system och snabbt lär dig nya.
Som person är du positiv och lösningsfokuserad. För att klara av arbetet måste du vara strukturerad, ordningsam samt ha en god organisationsförmåga. Du behöver kunna ta egna initiativ samtidigt som det är viktigt med god samarbetsförmåga eftersom att du kommer att arbeta tillsammans med många olika personer. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och lyhörd. Det krävs av dig att du kan arbeta produktivt i en stressad miljö och att du kan behålla lugnet och upprätthålla en positiv attityd till arbetet och kollegor.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter, t.ex. som administratör inom socialt arbete, chefssekreterare, ledningsassistent.
• Erfarenhet av att arbeta i en kommunal organisation
• Goda kunskaper i Officepaketet samt generellt goda datakunskaper
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Meriterande:
• Relevant högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom exempelvis administration, kontor, ekonomi, beteendevetenskap, juridik och/eller sekretess
• Erfarenhet av verksamhetssystemet Combine
• Erfarenhet av enhetens målgrupp
• Behärskar ytterligare språk
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner
Enheten Socialpsykiatri myndighet består av erfarna kollegor med stor erfarenhet inom socialtjänsten och med målgruppen. Vi är en trygg arbetsplats där tydlig struktur och utveckling är etablerad och där driv för målgruppen är stark. Som nyanställd får du introduktion på arbetsplatsen och en mentor, men även ett gemensamt introduktionsprogram för nyanställda inom vuxenenheten. Enheten tillämpar årsarbetstid.
Socialpsykiatri myndighet är lokaliserad centralt i Södertälje. Enheten har 21 medarbetare som är uppdelade i team där socialsekreterare arbetar mot olika målgrupper och andra professioner inom och utanför kommunen för att skapa bra samverkan runt den enskilde. De flesta har egna kontor men en del delar kontor med en kollega.

Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Kontakt
Resultatenhetschef
Anette Berg
anette.berg@sodertalje.se
08-5230 6189

Jobbnummer
8850808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: