Administratör till Socialförvaltningen - Habo kommun, Socialförvaltningen - Administratörsjobb i Habo
Administratör till Socialförvaltningen
Habo kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Habo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Habo, Mullsjö, Jönköping, Aneby
Visa alla jobb hos Habo kommun, Socialförvaltningen i Habo

Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner.
I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö.

Vi är en expansiv kommun och ett pågående utvecklingsarbete sker inom våran förvaltning. Vi har påbörjat vår resa med heltid som norm och håller även på att implementera ett nytt verksamhetssystem för bemanningsplanering. Socialförvaltningen är först ut i förändringsarbetet och som administratör kommer du att ha en viktig roll.


Publiceringsdatum
2018-08-17

Arbetsuppgifter
Som administratör vid socialförvaltningen arbetar du med administrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis: beställning, fakturering, schemaläggning och bemanning inom funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård och äldreomsorgen. Tjänsten är omväxlande och ställer krav på flexibilitet samt förmåga att se helhetsperspektivet. Arbetet utförs med hjälp av våra olika datasystem.

Du är med vid rekrytering, introduktion av timvikarier, tar emot beställningar från verksamheterna och tillsätter korttidsvikarier utifrån beställningar. I tjänsten ingår att vara förvaltningens superanvändare i det IT-system som används vid bemanningsplaneringen. Innebärande att du kommer ha nära dialog med systemets förvaltare samt ansvara för att utbilda nya användare i systemet och genomföra de uppdateringar i systemet som är beslutade.

Du tillhör gruppen för administration inom funktionshinder, hälso- och sjukvård och äldreomsorgen och din närmaste chef är Vård & Omsorgschefen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har god datorvana, gärna från personal- och tidplaneringssystem. Erfarenhet av liknande arbete ses som meriterande. Har du tidigare arbetat med Time Care Planering är det en fördel. Vidare har du ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är noggrann, strukturerad och är van vid att arbeta självständigt, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har minst treårig gymnasieutbildning inom administration, ekonomi, it eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-02
Ange följande referens när du ansöker: 2018-421
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Petersson 036-4428350

Företag
Habo kommun, Socialförvaltningen

Adress
Habo kommun, Socialförvaltningen
Box 212
56624 Habo

Kontorsadress
Jönköpingsvägen 19 56624 Habo

Jobbnummer
4295985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Habo kommun, Socialförvaltningen: