Administratör till social- och arbetsförvaltningen, vikariat

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Publiceringsdatum
2024-02-01

Arbetsuppgifter
Vill du bli en del av vårt härliga gäng på Stöd- och utvecklingsenheten inom social- och arbetsförvaltningen? Du blir i så fall en del av en arbetsplats som präglas av ett gott kamratskap och högt i tak.

Enheten är en stödfunktion och administrationen är förvaltningens nav som bistår verksamheterna med administrativt stöd och håller ihop de administrativa processerna. Vi ansvarar bland annat för hantering av fakturor, arkivering, nämndärenden, avgifter, statistik, post, förvaltningens journalföringssystem med mera. Vår enhet har en hög servicenivå och vi söker en kollega med stort serviceintresse och god kommunikationsförmåga.

Administratören är en självständig funktion som arbetar på uppdrag av förvaltningsledningen. Det är ofta långa processer, men med regelbundna deadlines och den enskilda administratören behöver kunna ta ansvar för helheten i de processer man driver. Administratörerna jobbar i flera olika IT-system vilket ställer krav på mycket goda IT-kunskaper. Varje administratör har egna ansvarsområden som man är expert för, d v s det är administratören som sitter på kunskapen om hur uppgiften ska utföras. Allmänt förekommande administrativa uppgifter inom förvaltningen ingår också i ditt uppdrag, som ex direktupphandlingar med mera, samt att du medverkar i utvecklingen av digitala processer. Vi tror därför att du är en person som gillar och tror på digitalisering och utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom administration och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Förutom att du har dokumenterade kunskaper inom det administrativa är du van att arbeta i olika typer av program, känner dig bekväm inom IT men också är praktisk lagd. Du har gott siffersinne och goda kunskaper i Excel och har du en viss kunskap kring hur socialtjänsten fungerar och arbetar ser vi det som positivt.

För rollen som administratör är det viktigt med en kommunikativ förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete på ett bra sätt. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, och samtidigt en god förmåga att samarbeta med andra. Du är lyhörd och serviceinriktad samt noggrann i ditt arbete. Du har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, ibland med kort framförhållning och ibland med känslig information. Som person är du prestigelös och tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete. Du ger ett gott bemötande och delar Partille kommuns värdegrund där allas lika värde är en viktig aspekt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/16".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Ardita Dreshaj
070-267 88 76

Jobbnummer
8437953

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: