Administratör Till Sida I Stockholm

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-09-27


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Sida är Sveriges biståndsmyndighet. De arbetar på uppdrag av riksdag och regering för att bidra till minskad fattigdom i världen. Verksamheten finansieras av svenska skattepengar. Målet med Sidas arbete är att bidra till bättre levnadsvillkor för människor som lever i fattigdom och förtryck. Deras vision är varje människas rätt och möjlighet att leva ett värdigt liv. Sida arbetar i partnerskap med andra aktörer. Deras roll är att förmedla finansiella resurser och utveckla kunskap och kompetens, medan samarbetsparten driver och genomför projekten. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB.

Är du en duktig administratör på jakt efter nytt uppdrag? Trivs du i en koordinerande roll där du får ta ansvar? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi administratörer till SIDA i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi flera administratörer till SIDA i Stockholm.

Myndigheten är just nu i behov av stöttning i form av flera administratörer. Som administratör hos SIDA kommer du att tillhöra någon av myndighetens avdelningar. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av koordinering och planering samt sedvanliga administratörs uppgifter.

Till denna tjänst söker vi dig som arbetar strukturerat, noggrant och lösningsorienterat. Du är en lagspelare som trivs med att ha flera kontaktytor. Vidare ser vi att du är positiv, driven och lyhörd.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Administrativt stöd till avdelningens chefer, bland annat genom att bistå med underlag och presentationer.
Samordning och administration (inklusive planering, mötesinbjudningar, underlag och vid behov protokoll) av möten, facklig samverkan, personal och planeringsaktiviteter samt konferenser.
Stöd i ärende- och dokumenthantering.
Vara avdelningens kontaktperson gentemot övriga verksamheten i olika administrativa frågor (tillsammans med andra administratörer).
Praktisk förberedelse samt stöd vid introduktion av medarbetare och avslut av anställningar (tillsammans med andra administratörer).
Personaladministrativa uppgifter, kvalitetssäkring av tidrapportering, personallistor, attesträttslistor m.m.
Administration och sammanställning av rapportering från övriga Sida inom områden såsom utvärderingsplanering, åtgärdsplaner m.m.
Bidra till avdelningens interna kommunikation, t.ex. publicera information på intranätet (Sida använder Wordpress) och digitala samarbetsytor. I övrigt förekommande uppgifter för avdelningen.

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
minst sex (6) månaders erfarenhet från offentlig sektor
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid med start senast 2024-11-04 och pågår i 12 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Rissne, viss möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-10-07. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8924471

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: