Administratör Till Sick Ivp I Mjärdevi

Skill / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du arbeta som administratör på ett företag som blivit rankat som en av Sveriges bästa arbetsplatser flera år på rad? Har du tidigare erfarenhet inom adminsitration och känner dig redo för nästa steg? Då kan denna tjänst vara något för dig. SICK i Mjärdevi har de senaste åren anställt 25 nya medarbetare och behöver nu utöka sin verksamhet med ytterligare en kollega inom administration.

Publiceringsdatum
2019-05-23

Om företaget
SICK är en världsledande leverantör av sensorer och sensorlösningar för industriella tillämpningar. SICK-koncernen har ca 9000 anställda runt om i världen och huvudkontoret ligger i Waldkirch, Tyskland. SICK i Linköping är kompetenscenter för Machine Vision. Teknikområdet består av 3D-avbildning och mjukvara för bildanalys och visualisering. I mer än 30 år har SICK i Linköping framgångsrikt utvecklat och levererat teknikledande produkter inom 2D och 3D vision, liksom systemlösningar för t ex robotstyrning och kvalitetskontroll. SICK i Linköping har ca 75 anställda och finns i Mjärdevi Science Park.

Arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra ett team på 5 personer som ansvarar för ekonomi, administration, HR och IT på SICK Linköping. De senaste åren har företaget vuxit med 25 nya kollegor och de behöver därför förstärka sitt team med ytterligare en medarbetare. Du kommer att jobba nära HR och ekonomi med olika administrativa arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Hjälpa VD:n med kalenderbokningar
• Uppdatera företagets sociala medier som Facebook, Linkedin, deras blogg samt karriärsida
• Ansvara för administrationen kring företagets konsulter samt reseadministration
• Genomgöra enklare inköp
• Ta emot besökare samt skicka och ta emot paket
• Organisera företagssevent under året (exempelvis sommarfest)

Arbetstiderna är dagtid och företaget har flex.

Profil
Vi söker dig som har en bakgrund från ett företag med internationella kontakter där du är van att skriva och prata engelska. Du är van att ha många arbetsuppgifter på ditt bord och en god förmåga att strukturera dessa. Du är van vid sociala medier och förmodligen aktiv själv, har du tidigare arbetat med sociala medier är detta mycket meriterande. Du har erfarenhet av administrativt arbete. I teamet du kommer arbeta med är det högt i tak och en härlig stämning, där samarbete är centralt men det är också viktigt att du har eget driv för att kunna jobba självständigt med dina arbetsuppgifter

Sammanfattat:
• Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Du känner dig bekväm att skriva och prata engelska
• Du är nogrann, en lagspelare, men klarar också av självständigt arbete
• Erfarenhet av arbete med sociala medier är meriterande

Vi lägger stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. Tjänsten är tänkt att starta i augusti 2019.

Ansökningsförfarande
Detta är en hyrrekrytering, vilket innebär att du inledningsvis blir anställd som konsult via Skill. För rätt person är ambitionen att anställningen på sikt ska övergå till SICK. Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Skill, Katrin Wallin, katrin.wallin@skill.se Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Intervjuer och urval sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Hos oss på Skill är våra medarbetare det viktigaste vi har och vi är måna om att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Skill är i dagsläget Östergötlands största rekryterings- och bemanningsföretag, vilket innebär att vi genom vårt stora kontaktnät kan öka dina chanser att hitta ditt drömjobb. Vi sätter stor stolthet i att vara en seriös aktör inom bemanningsbranschen som erbjuder schyssta villkor till alla anställda. Självklart har vi kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 4374
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katrin Wallin katrin.wallin@skill.se 013-473 20 62

Företag
Skill

Adress
Skill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping

Kontorsadress
Gelbgjutaregatan 2

Jobbnummer
4804883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: