Administratör till sektor omsorg

Orust kommun / Administratörsjobb / Orust
2018-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till sektor omsorg" (publicerad 2022-12-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust, Tjörn eller i hela Sverige

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun är utsedd till en av de mest spännande arbetsgivarna inom offentlig förvaltning. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Sektor omsorg har totalt ca 520 medarbetare och är uppdelat i tre verksamheter, individ- och familjeomsorg, vård och omsorg samt stöd och omsorg. Utöver de tre verksamheterna finns stab och administration. Administrationen är en enhet som idag består av 7 stycken medarbetare som arbetar som stöd till sektorns olika verksamheter. Hos oss får du ett stimulerande arbete med närhet till både organisation och ledningsbeslut samt delaktighet i att planera, organisera och genomföra ditt arbete för ständig utveckling och förbättring.

Publiceringsdatum
2018-02-23

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss på adminstrationen inom sektor omsorg kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ansvara för bland annat posthantering och registrering av inkomna handlingar, publicering av jobbannonser samt uppdatering av dokument på vårt intranät. Du kan även komma att bli ett stöd åt omsorgs ledningsgrupp med att bland annat ta fram underlag och dokument vid behov. Vi samarbetar om flera arbetsuppgifter och ersätter varandra vid behov inom administrationen.

Om dig
Vi söker dig som tar egna initiativ, är en problemlösare samt serviceinriktad. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning/statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Kanske är du nyexaminerad och vill utveckla din kompetens inom kommunal förvaltning. Du har god förmåga att organisera och strukurera ditt arbete och arbetar målinriktat med de uppgifter som är aktuella. Du har även god förmåga att växla mellan olika uppgifter samt är duktig på att färdigställa dem. Det gäller både enklare administrativa uppgifter som mer kvalificerade. God datakunskap inom Officepaketet är ett krav samt att du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket. Meriterande är om du har kunskap inom omsorgsområdet och om hur en politisk styrd organisation fungerar.

Övrig information
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Invididuell lönesättning, ange löneanspråk.

För fackliga representater var vänlig kontakta Orust kommuns växel 0304-33 40 00.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, vikariat tom 2018-12-31. Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning, ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carin Persdotter, Nämndsekreterare carin.persdotter@orust.se 0304-334716
Lisbeth Tilly, Sektorchef omsorg 0304-33 43 85

Företag
Orust Kommun

Adress
Orust Kommun
Åvägen 2-6
47380 Henån

Kontorsadress
Åvägen 2-6

Jobbnummer
3984141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust kommun: