Administratör till Scania Södertälje

Autorekrytering AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Autorekrytering AB i Södertälje, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge, Gnesta eller i hela Sverige

Om företaget
Scania är ett globalt företag med försäljning och service i över 100 länder. Vi erbjuder också finansiella tjänster på många marknader, med produktionsenheter i Europa, Sydamerika och Asien. Med 18 400 medarbetare inom försäljning och service i sammanlagt 100 länder är Scania strategiskt placerat för kundernas verksamheter världen över. Huvudkontoret ligger i Södertälje. Scanias centrala inköpsavdelning finns i Södertälje, men kontor finns också i Latinamerika, Indien, Ryssland och Kina. Reservdelslager finns i Opglabbeek i Belgien, Singapore och Vinhedo i Brasilien.

Våra framgångar bygger på Scanias kärnvärden - kunden först, respekt för individen, eliminering av slöseri, beslutsamhet, laganda och integritet. Kärnvärdena återspeglar vår resa mot en mer hållbar framtid och en roll i ekosystemet samt befäster vår ställning i Volkswagen Truck & Bus. Dessa värderingar kommer även fortsättningsvis att prägla vårt sätt att bedriva en verksamhet som ska göra oss marknadsledande inom hållbara transporter.

Nu söker vi en administratör som ska stötta upp på servicemarknadssidan och centralkundsförsäljning för lastbil.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör som ska stötta gruppen ASF vilken ansvararar för försäljning och förvaltning av samtliga servicemarknadstjänster inom servicemarknad till definierade centralkunder. Gruppen ASF ansvarar även för att vara den sammanhållande kontaktytan gentemot kunden i den dagliga verksamheten. Tillsammans ska gruppen skapa förutsättningar för att vårda och utveckla centralkundsförsäljningen för servicemarknad.

Dina arbetsuppgifter kommer att innebära:
Underhållsplanering i systemet MPP, (Maintenance Planner Portal) samt att stödja det administrativa arbetet kring kunderna ex. underhållsplanering, förflyttning av fordon i vårt system för underhållsplanering MPP. Flytta bilar till olika verkstäder, rätta och ändra planer. Aadministration av centralkunder och deras avtal i vårt kontraktshanteringssystem Ramas. Där komemr du också att starta avtal, lägga upp nya bilar, ändra fakturamottagare och kontaktperson, skriva ut avtal samt skicka till kund. Du kommer också att ansvara för gruppbrevlådan och vidareförmedla frågorna till olika mottagare på Scania Sverige och centralt in till fabrik.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med administration och support. Meriterande om du har erfarenhet som servicerådgivare eller kundmottagare. Du som söker har minst gymnasieutbildning, gärna med en ekonomisk inriktning. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska.

Vi söker dig med erfarenhet från fordonsbranschen, och som har förståelse för hur service fungerar på ett fordon. Du har mycket goda dator och IT-kunskaper samt förmåga att aktivt söka lösningar. Du kan snabbt ställa om mellan olika uppgifter och håller en hög servicenivå. Du är en noggran administratör och kan arbeta på eget initiativ.

Tjänsten är på heltid (måndag-fredag, 8-17, med möjlighet till flex) med start omgående.

Autorekrytering samarbetar med de främsta generalagenterna, leverantörerna och återförsäljarna inom motorbranschen. Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant.Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och har kollektivavtal. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Autorekrytering och konsultchef Catrin Fjellström, 08-409 144 47. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-04-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 3543
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrin Fjellström catrin.fjellstrom@autorekrytering.se 08-409 144 47

Företag
Autorekrytering AB

Adress
Autorekrytering AB
Strandbergsgatan 61
11251 Stockholm

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61

Jobbnummer
4075756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Autorekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Autorekrytering AB: