Administratör till säkerhetsskyddsenheten

Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Administratör till säkerhetsskyddsenheten
Vill du arbeta inom ett område som kräver noggrannhet, struktur och administrativ skicklighet? Trivs du i en serviceinriktad roll och har lätt för att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt? Då ska du söka tjänsten som administratör till säkerhetsskyddsenheten!
Ort: Stockholm
Sista dag att ansöka är 2022-05-29

Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.

Det här är ditt uppdrag
Välkommen till en grupp med kompetenta och engagerade kollegor med stor arbetsglädje där vi har högt förtroende och stor tillit till varandra. I rollen som administratör på säkerhetsskyddsenheten fungerar du som ett nav inom enheten, där du främst bistår med administrativt stöd till ledningsgruppen.
Under en arbetsdag växlar du mellan olika administrativa arbetsuppgifter. Det kan innefatta hantering av inkommande handlingar och att säkerställa att handlingar kommer till rätt mottagare, boka in möten och konferenser, vara behjälplig med administrativt stöd och service till hela enheten i olika frågor, administrera delar av intranätet, samt vid behov stötta övriga i gruppen med diverse uppgifter.
Din placering är i Stockholm. Arbetet utförs på kontoret, vilket innebär att det inte finns möjlighet till distansarbete.

De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Vi söker dig som har:

• Avslutad fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat
• Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete från de senaste fem åren
• God förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:

• Erfarenhet från arbete inom ledningsstöd alternativt inom serviceyrke
• Erfarenhet av informationshantering
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Erfarenhet från statlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete inom säkerhetskänslig verksamhet

Det här är kollegan vi söker
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är positiv och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Som person har du ett prestigelöst och tillmötesgående sätt och du trivs i en serviceinriktad roll.
God planeringsförmåga och struktur kännetecknar dig som person och du tycker om när det är ordning och reda. Du är van att arbeta självständigt och att ta egna initiativ.
Du är lösningsorienterad, flexibel och har lätt för att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt, även under hög arbetsbelastning. Du arbetar med såväl kortare uppdrag som med uppdrag som sträcker sig över längre tid och du har en god förmåga att kunna växla mellan dem.
Dina arbetsuppgifter behandlar ofta flera aspekter och involverar många parter. Därför värdesätter vi att du är lyhörd, har god kommunikativ förmåga och är bra på att bygga relationer. Det handlar om att på ett naturligt sätt skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter, såväl inom den egna gruppen som inom enheten i helhet.

Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.

Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 81 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten. Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2022-05-29.

Publiceringsdatum
2022-05-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Säkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
6624727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: