Administratör till Saab Dynamics

Arenius Schröder & Besterman Talents AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Talents AB i Linköping, Mjölby, Motala, Norrköping, Tranås eller i hela Sverige

Administratör till SAAB Dynamics

AS&B Talents söker för SAAB Dynamics räkning en administratör för ett spännande uppdrag. Vi söker efter dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och gärna ett par års arbetslivserfarenhet. Uppdraget är en del av vår bemanningsaffär vilket innebär att du kommer vara anställd av AS&B Talents men sitta stationerad på plats hos SAAB Dynamics.

SAAB Dynamics är ett affärsområde inom Saab och erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster och kamouflagesystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.

Till vårt kontor inom utvecklingsavdelningen Systems Design i Linköping söker vi nu en administratör för ett tidsbegränsat uppdrag. Avdelningen består av ca 120 medarbetare som arbetar inom hela utvecklingskedjan från teknik- och produktstudier till färdig produkt och vi hoppas nu att du vill bli en av oss.

Ditt arbete består av att stödja avdelningens personal. Du kommer i ditt arbete ha kontakt med många olika stödfunktioner. Arbetet är fritt men kräver att man är välorganiserad och att man är duktig på att planera sin arbetsdag.

Arbetet omfattar bland annat:

• Informationsutskick både internt och externt
• Granskning av fakturor
• Hantering av konsulter
• Dokumenthantering inklusive ändringshantering och dokumentleveranser till kund
• Ansvara för mötes- och konferensbokningar
• Administrativa rutiner vid nyanställningar
• Reseadministration i form av att boka resor, hjälpa till med reseräkningar samt granska reseräkningar
• Ansvara för och beställa kontorsmaterial till avdelningens kontorsförråd
• Ansvara för fika- och lunchbeställningar

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. Mycket god datorvana krävs för att lyckas i rollen.

God kommunikationsförmåga värderar vi högt då du kommer att verka i många av våra gränssnitt och samarbeten. Att vara samarbetsinriktad innebär för oss att både dela egen kunskap och expertis samt att vara lyhörd för andras input.

I denna tjänst är det viktigt att du är social, synlig och lättillgänglig i verksamheten. Tjänsten kommer att utvecklas efterhand då vi ser att du växer in i dina arbetsuppgifter.

Då tjänsten behöver tillträdas snarast möjligt tar vi gärna emot din ansökan omgående. Vid frågor eller funderingar kring uppdraget, tveka inte på att kontakta ansvarig rekryterar Rickard Jonsson på telefonnummer 0705-587001 alternativt på mail rickard.jonsson@asb-talents.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2019-10-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arenius Schröder & Besterman Talents AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Talents AB (org.nr 559037-9771)

Jobbnummer
4889162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman Talents AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman Talents AB: