Administratör till regionalt EU, ESF-projekt UMiA

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Referens: 013549-2012

Försäkringskassan söker

Administratör till regionalt ESF-projekt UMiA med placering i Sundbyberg

Bakgrund

Försäkringskassan har tillsammans med bl.a. Arbetsförmedlingen, Sveriges kommuner och landsting (SKL), Coompanion Sverige, Företagarna samt flera landsting och kommuner i verksamhetsområde öst (Stockholms, Västmanlands, Södermanlands och Östergötlands län) sökt/fått medel för flera EU-projekt inom ramen för Europeiska socialfonden (ESF). För ledning av de olika ESF-projekten har ett nytt område bildats direkt underställt verksamhetsområdeschefen för Lokala försäkringscenter region Öst.

UMiA, Ungas Mobilisering inför Arbetslivet kommer i huvudsak att vara inriktat mot unga med psykiatrisk funktionsnedsättning och i synnerhet neuropsykiatriska diagnoser. UMiA är ett strategiskt viktigt projekt där Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, kommunerna och vården, tillsammans med brukarorganisationer och näringsliv, ska ha en samsyn som utgår från individens behov och där aktörerna gemensamt tar ansvar för hela processen utifrån en helhetssyn. Hänsyn ska tas till projektdeltagarnas livssituation, behov, motivation och förutsättningar. UMiA förväntas bli ett systempåverkande projekt inom välfärdssektorn.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som administrativ assistent till projektet har du ett varierande arbete med olika administrativa arbetsuppgifter. Du är ett stöd till projektledningen och arbetar på uppdrag av projektchefen. Du kommer bland annat att arbeta med

• diarie- och arkivfrågor
• ekonomiadministrativa ärenden som t.ex. fakturahantering, kontering
• utbildningsadministration, bokningar av olika slag, tidredovisnings- och behörighetsfrågor
• olika administrativa arbetsuppgifter anknutna till deltagarna i projektet
• planering och uppföljning av möten och konferenser, ansvara för protokoll och ta fram presentationsmaterial.

Du kommer också att vara kontaktperson i administrativa frågor inom Försäkringskassan och mot övriga samarbetspartners i projektet.

I samråd med projektchefen ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå projektets mål.

Kompetensprofil

Den vi söker har ett genuint intresse för samhällsfrågor med en god omvärldsorientering  och initiativförmåga som krävs för att detta strategiskt viktiga  samverkansprojekt ska kunna genomföras på bästa möjliga sätt. Du bör och insikter i LFC-kanalens olika verksamheter. Du har också kunskap och erfarenhet av olika administrativa system och mycket goda kunskaper i Officepaketet och Agresso.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att självständigt driva och ansvara för olika uppdrag, skapa administrativa rutiner och system samt ta fram presentationsmaterial.

Du bör också vara självständig, initiativrik, serviceinriktad och lätt att samarbeta med, strukturerad, noggrann och ha en hög arbetskapacitet. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift.

Formell kompetens

För befattningen krävs gymnasieutbildning och gärna flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Erfarenhet av administrativa uppgifter i projektarbete med närliggande myndigheter gärna ESF-projekt samt arbete med ekonomisk uppföljning är meriterande.

Publiceringsdatum
2012-03-28

Övrig information
Anställningen  beräknas pågå till och med juni 2014. Placeringsort är Sundbyberg, Stockholm. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Mer information

Vill du veta mer om uppdraget är du välkommen att kontakta projektchef Fredrik Samnegård , tfn 010-116 2830. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Hans Åkerlund, tfn 010-116 7969, e-post: hans.akerlund@forsakringskassan.se .

Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST-FK Solveig Helmer tfn 010-1162196, för Saco Isabella Öhqvist  tfn 010-116 1871 eller 070-388 03 78 och för SEKO Ebrima Dibba, tfn 010-116 9101.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning och uppgift om referenser märkt med diarienummer 013549-2012 senast den 14 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1199494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: