Administratör till regionalt EU, ESF-projekt UMiA
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge,
Täby eller i
hela Sverige Referens: 013549-2012
Försäkringskassan söker
Administratör till regionalt ESF-projekt UMiA med placering i Sundbyberg
Bakgrund
Försäkringskassan har tillsammans med bl.a. Arbetsförmedlingen, Sveriges kommuner och landsting (SKL), Coompanion Sverige, Företagarna samt flera landsting och kommuner i verksamhetsområde öst (Stockholms, Västmanlands, Södermanlands och Östergötlands län) sökt/fått medel för flera EU-projekt inom ramen för Europeiska socialfonden (ESF). För ledning av de olika ESF-projekten har ett nytt område bildats direkt underställt verksamhetsområdeschefen för Lokala försäkringscenter region Öst.
UMiA, Ungas Mobilisering inför Arbetslivet kommer i huvudsak att vara inriktat mot unga med psykiatrisk funktionsnedsättning och i synnerhet neuropsykiatriska diagnoser. UMiA är ett strategiskt viktigt projekt där Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, kommunerna och vården, tillsammans med brukarorganisationer och näringsliv, ska ha en samsyn som utgår från individens behov och där aktörerna gemensamt tar ansvar för hela processen utifrån en helhetssyn. Hänsyn ska tas till projektdeltagarnas livssituation, behov, motivation och förutsättningar. UMiA förväntas bli ett systempåverkande projekt inom välfärdssektorn.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent till projektet har du ett varierande arbete med olika administrativa arbetsuppgifter. Du är ett stöd till projektledningen och arbetar på uppdrag av projektchefen. Du kommer bland annat att arbeta med
• diarie- och arkivfrågor
• ekonomiadministrativa ärenden som t.ex. fakturahantering, kontering
• utbildningsadministration, bokningar av olika slag, tidredovisnings- och behörighetsfrågor
• olika administrativa arbetsuppgifter anknutna till deltagarna i projektet
• planering och uppföljning av möten och konferenser, ansvara för protokoll och ta fram presentationsmaterial.
Du kommer också att vara kontaktperson i administrativa frågor inom Försäkringskassan och mot övriga samarbetspartners i projektet.
I samråd med projektchefen ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå projektets mål.
Kompetensprofil
Den vi söker har ett genuint intresse för samhällsfrågor med en god omvärldsorientering och initiativförmåga som krävs för att detta strategiskt viktiga samverkansprojekt ska kunna genomföras på bästa möjliga sätt. Du bör och insikter i LFC-kanalens olika verksamheter. Du har också kunskap och erfarenhet av olika administrativa system och mycket goda kunskaper i Officepaketet och Agresso.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att självständigt driva och ansvara för olika uppdrag, skapa administrativa rutiner och system samt ta fram presentationsmaterial.
Du bör också vara självständig, initiativrik, serviceinriktad och lätt att samarbeta med, strukturerad, noggrann och ha en hög arbetskapacitet. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift.
Formell kompetens
För befattningen krävs gymnasieutbildning och gärna flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Erfarenhet av administrativa uppgifter i projektarbete med närliggande myndigheter gärna ESF-projekt samt arbete med ekonomisk uppföljning är meriterande.
Publiceringsdatum2012-03-28Övrig informationAnställningen beräknas pågå till och med juni 2014. Placeringsort är Sundbyberg, Stockholm. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om uppdraget är du välkommen att kontakta projektchef Fredrik Samnegård , tfn 010-116 2830. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Hans Åkerlund, tfn 010-116 7969, e-post:
hans.akerlund@forsakringskassan.se .
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST-FK Solveig Helmer tfn 010-1162196, för Saco Isabella Öhqvist tfn 010-116 1871 eller 070-388 03 78 och för SEKO Ebrima Dibba, tfn 010-116 9101.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning och uppgift om referenser märkt med diarienummer 013549-2012 senast den 14 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1199494
Observera att sista ansökningsdag har passerat.