Administratör till Receptionen i Härnösand
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Härnösand,
Kramfors,
Sundsvall,
Sollefteå,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Till vår reception i Härnösand söker vi nu en administratör som är serviceinriktad, flexibel och har god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Västernorrland är indelat i tre lokalpolisområden: Medelpad, Norra Ångermanland och Södra Ångermanland. På polisområdesnivå finns en utredningssektion, grova brottsektion, sektionen för brott i nära relation, jourhavande förundersökningsledning, spaningssektion, bedrägerisektion samt stationsbefälsverksamhet. Vidare finns ett
polisområdeskansli.
Denna tjänst är tillsvidare med start enligt överenskommelse med placeringsort Härnösand.
Publiceringsdatum2024-01-15ArbetsuppgifterReceptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - och är därav en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i receptionen är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.
Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Hantera hittegods
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som:
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Aktuell arbetslivserfarenhet inom service med många kontakter i form av personliga möten, eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdigt
• God datavana och lätt för att lära dig nya IT-system
• B-Körkort
Vi ser det som meriterande om du även har:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, Durtvå, hittegods, RAR, PÄR med fler.
• Aktuell erfarenhet av arbete med sekretessbelagda uppgifter
ÖVRIGT
Facklig kontaktSEKO polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22 Januari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seVarmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173050/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Nord
Kontakt Rekryterande Chef
Joakim Leiknes
joakim.leiknes@polisen.se Jobbnummer 8393542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.