Administratör till Rättsavdelningen i Karlstad, Informationsförv
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Biblioteksassistentsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Karlstad,
Örebro,
Skövde,
Linköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Informationsavdelningen har ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, ärendehantering, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter. Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen.
Rättsenheten i region Bergslagen består av två förvaltningsrättsgrupper, en rättstillämpningsgrupp och en informationsförvaltningsgrupp i vilken ingår registratur- och arkivfunktioner.
Publiceringsdatum2019-04-04ArbetsuppgifterInformationsavdelningen har ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, ärendehantering, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter. Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen.
Rättsenheten i region Bergslagen består av två förvaltningsrättsgrupper, en rättstillämpningsgrupp och en informationsförvaltningsgrupp i vilken ingår registratur- och arkivfunktioner.
Kvalifikationer• 3-årig gymnasieexamen
• goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på
svenska och engelska
MERITERANDE
• Arkivvetenskap 30hp/20 p eller motsvarande
utbildning inom arkivvård, ordnande och
förtecknande
• Erfarenhet av registratorsarbete och
arkivarbete inom offentlig sektor
• Goda kunskaper om de bestämmelser som
reglerar verksamhetsområdet såsom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen, förvaltningslagen och arkivlagen
• God erfarenhet av elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 19/4 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult
thomas.blomgren@polisen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-19
Ange följande referens när du ansöker: C27017/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Sjögreen 010-567 57 88
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 4712101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.