Administratör till Ramirent i Brunna!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands-Bro, Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Upplands-Bro, Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du erfarenhet av
Administrativa uppgifter samt älskar att leverera service i världsklass ? Då är tjänsten som administratör till Ramirent något för dig!

Om Tjänsten
Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Vi erbjuder hyreslösningar som förenklar våra kunders verksamhet. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet. Ramirent AB ingår i Ramirent-koncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen
Arbetet innebär, i huvudsak, att på ett konsekvent sätt, hantera eftermarknadens relaterade frågor som reklamationer, försäkringsärenden samt bonushantering för samtliga kunder inom respektive region.

I arbetsuppgifterna ingår fakturering, kreditering, omplacering, registrering av nya avtal och nya kunder - allt i vårt interna verksamhetssystem. Du har telefon och mail-service till våra interna och externa kunder. Du utreder om skada, brott eller åverkan omfattas av försäkring och är en part mellan kundcenter/säljare och vår försäkringsansvarige inför besked till kund. Du skapar underlag för reglering av bonus samt gör tolkning av gällande avtal och överenskommelser.

Du fungerar som spindeln i nätet med många kontaktytor i vår verksamhet. Du rapporterar till kundservicechef och din placeringsort är på kundens nya huvudkontor i Brunna.

Om Dig
Vi söker dig med gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet från arbete med administrativa arbetsuppgifter samt goda kunskaper i affärssystem. Du har goda datakunskaper, främst inom Officepaketet och B-körkort. Du är en ansvarsfull, noggrann och strukturerad person med starkt driv och servicekänsla. Givetvis lever du efter våra värderingar och är öppen, offensiv och engagerad

Om Anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning i mitten på augusti. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Ramirent.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om Ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annelie Sandberg 08-598 981 96

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2016-07-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-10
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Sandberg

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2948988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: