Administratör till räddningstjänsten

Strängnäs kommun, Räddningstjänsten / Backofficejobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Räddningstjänsten i Strängnäs

Är du en stjärna på administration som trivs med att arbeta nära organisationen? Tycker du att det är viktigt med god struktur, ordning och reda? Då är det dig vi söker!

Räddningstjänsten i Strängnäs kommun arbetar med säkerhet och trygghet för alla som bor eller vistas i Strängnäs kommun. Vi arbetar dels med att minska risken för att bränder och andra olyckor ska uppstå och dels att se till att skadorna begränsas när olyckan trots allt har inträffat.

Räddningstjänsten har brandstationer på tre orter; Mariefred, Åkers Styckebruk och Strängnäs men är verksamma inom hela kommunen. Vi är 33 heltidsanställda och 45 RIB-anställda i verksamheten. Vi söker nu en skicklig administratör med intresse för system-, lön- och ekonomifrågor och som trivs med mångfacetterade arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2023-02-03

Arbetsuppgifter
Att arbeta hos oss som administratör innebär att du stöttar organisationen med samtliga administrativa uppgifter. Du kommer i huvudsak att arbeta med schemahantering, lön- och ekonomifrågor. Detta innebär att du hanterar leverantörs- och kundfakturering samt löpande bokföring. Du kommer, i samråd med medarbetare, hantera viss schemaläggning för utryckningsstyrkor. Du ansvarar även för personaladministration i samband med nyrekrytering och vid avslutning av anställningar.

Du har en central roll i organisationen och förväntas kunna svara på vanligt förekommande frågor gällande exempelvis lönehantering, personalsystem, anställningsvillkor och policys/rutiner. Du är ett chefsstöd och bevakar rapporteringen som åligger verksamheten samt medverkar vid uppföljning samt del- och helårsrapportering.

Tjänsten innefattar även övrig hantering av administrativa uppgifter så som exempelvis posthantering, receptionsbevakning och inköp. Eventuellt kan tjänsten komma att delas med andra kontor inom kommunen.

I denna roll finns det möjlighet att delvis arbeta på distans.

Kvalifikationer
Till denna roll söker vi dig som:
• har en avslutade gymnasial utbildning inom administration eller liknande,
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter,
• har kunskap om avtalstolkning inom personalhantering,
• är van att sätta dig in i nya IT-system och har god vana att använda IT-stöd i arbetet,
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.

Som person söker vi dig som är strukturerad, analytisk och noggrann. Ditt positiva och serviceinriktade förhållningssätt gör dig till en uppskattad samarbetspart, både internt och externt. Genom en förståelse för det gemensamma uppdraget bidrar du till helheten och du agerar utifrån detta i ditt arbete. För att trivas hos oss behöver du ha förmågan att samarbeta med andra, samtidigt som du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365), https://www.strangnas.se/arbete-och-foretagande/arbete-och-karriar/jobba-hos-oss

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Räddningstjänsten

Kontakt
Administratör
Linda Petersson
linda.petersson@strangnas.se

Jobbnummer
7410982

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Räddningstjänsten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Räddningstjänsten: