Administratör till PRV:s konsulttjänster

Patent- och Registreringsverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patent- och Registreringsverket i Stockholm, Gävle, Söderhamn eller i hela Sverige

Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!Till vår Marknads- och Kommunikationsavdelning söker vi nu en administratör med fokus på vår uppdragsverksamhet. Uppdragsverksamheten på PRV är en affärsdrivande verksamhet inom myndigheten. Rollen tillhör den enhet som bland annat ansvarar för PRV:s uppdragsverksamhet, kundsupportprocess och avdelningens administration. På enheten finns idag 8 medarbetare med olika ansvarsområden.

Publiceringsdatum
2023-08-21

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ta huvudansvaret för den löpande administrationen av våra konsulttjänster och andra uppdragstjänster som exempelvis utbildningsinsatser. Du arbetar nära affärsutvecklare för konsulttjänster och andra administratörer på enheten. Vi är ett team som hjälps åt för att tillsammans ge bästa service till våra kunder och stötta varandra.

I arbetet som administratör har du löpande bevakning på inkommande och utgående ärenden till våra kunder och är support internt. Du arbetar i våra IT-system för konsultverksamhet (Pandora och PIS), e-post och ekonomisystem (Agresso) samt vårt CRM system (Lime). I rollen ingår även att delta i utvecklingsarbetet av arbetsrutiner och digitalt stöd för vår verksamhet. Du bistår även i att ta fram underlag för uppföljning och andra motsvarande arbetsuppgifter.

Som administratör prioriterar du alltid våra kunder i kombination med ett fokus på noggrannhet och sekretess i ärenden. Arbetet bedrivs såväl självständigt som i dialog med flera personer och roller internt. Eftersom behovet av administrativt stöd kommer att förändras över tid ställer rollen höga krav på förmågan att vilja lära sig nytt samt att vara förändringsbenägen. Det kan handla om nya arbetsverktyg, rutiner eller arbetssätt.

Vem är du?
Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete
• Mycket goda kunskaper i Office 365
• Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift

De är meriterande om du har:

• Erfarenhet av immaterialrättsfrågor
• Erfarenhet ärendehanteringssystem eller e-tjänster
• Erfarenhet av ekonomiadministration i Agresso
• Erfarenhet från arbete med CRM system (ex. Lime)

Som person är du självständig, prestigelös, noggrann, serviceinriktad och har mycket god förmåga att samarbeta. Du har även god förmåga att hantera förändringar.

Personliga egenskaper och lämplighet väger tungt vid tillsättning av tjänsten.

PRV erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och självständigt arbete där du är med och stärker landets innovationsförmåga. Vi erbjuder också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm och Söderhamn.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med 6 månaders provanställning, med placering i Stockholm.

Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/. På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb.

Givetvis delar du våra värderingar: Omvärldsfokus, Framåtanda och Engagemang.

Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 2023-09-11 .

Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb.

För mer information är du välkommen att kontakta Anna Danestig, tf enhetschef. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Åsa Enger. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Patent- och Registreringsverket (org.nr 202100-2072), http://www.prv.se/

Arbetsplats
Patent- och registreringsverket

Jobbnummer
8045989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patent- och Registreringsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patent- och Registreringsverket: