Administratör till Primärvårdsrehab Mölndal

Bräcke diakoni, Rehabilitering primärvård / Receptionistjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Rehabilitering primärvård i Mölndal, Alingsås, Falköping, Skara, Jönköping eller i hela Sverige

Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största non profit-aktörer inom vård och omsorg - och vi vill göra hela samhället medmänskligare.

På det viset är vi lite speciella. Och antagligen du också. Vi har redan från början förstått att vård och omsorg behöver både hjärta och hjärna. Och en stor portion medmänsklighet. De flesta möter den kanske närmast hos våra medarbetare - närmare 1200 personer som gör skillnad tillsammans. Vi har ett fyrtiotal verksamheter inom områdena hälsovård, funktionshinder och äldreomsorg. Det är bland annat vårdcentraler, rehabilitering, psykiatri, barn- och ungdomsverksamheter och hospice. Både stora och lite mindre, men alla lika viktiga.

Primärvårdsrehab Mölndal/Lindome utför behandling i öppenvård för alla åldrar och med varierande diagnoser och problem.  Uppdraget omfattar arbetsterapi, fysioterapi och hjälpmedelsförskrivning enligt Vårdval Rehab. Vi finns i Mölndal, Lindome och på en del vårdcentraler i Mölndals kommun. Vi är ett gott gäng med självständiga medarbetare som är duktiga på att samarbeta.

Vi vill nu utöka vår verksamhet med en administratör!

Publiceringsdatum
2015-11-04

Dina arbetsuppgifter
Arbetet hos oss kommer att innebära en rad administrativa uppgifter såsom exempelvis beställningar av förbrukningsmaterial, fakturering, arbete kring teamsamverkan och patientregister. Vi vill också att du ansvarar för det lokala IT-arbetet såsom att lägga upp nya användare i journalsystem och andra program samt vara kontaktperson gentemot Bräcke diakonis IT-avdelning och med deras hjälp göra enklare felsökningar. Du kommer att vara behjälplig vid planering och koordinering av personalresurser såsom vid sjukdom och semester.

Tjänsten innehåller också en hel del praktiska moment så som receptionsarbete motsvarande 1 dag/vecka (ta betalt, tidsbokning via telefon, remisshantering, svara på frågor via mail och vara vårt ansikte utåt) samt vid behov. Du kommer att ansvara för att ta emot och plocka upp beställningar, inklusive hjälpmedelsleveranser, samt att inventera förråden kontinuerligt.

Arbetet sker i nära samarbete med medarbetare på mottagningen. I arbetet ingår att vara delaktig i det fortsatta arbetet med utveckling av den administrativa funktionen inom verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har det naturligt lätt, för att inte säga tycker att det är riktigt kul, att organisera och administrera. Du har god samarbetsförmåga, positiv attityd, är flexibel och har förmåga att arbeta självständigt. Eftersom du arbetar i en servicefunktion är det av stor vikt att du har en hög servicekänsla samt är kvalitetsmedveten.

Du behöver vara en aning tekniskt lagd och tycka att det är lätt att arbeta med datorn som arbetsredskap. Du måste ha goda kunskaper i Office-paketet inklusive Excel och Power Point samt måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du navigerar med lätthet i för dig nya gränssnitt. Troligtvis har du tidigare i ditt yrkesliv kommit i kontakt med journalföring, eftersom du är införstådd i hur man hanterar och håller patientsekretessen.

För att säkra att du har den kompetens som vi letar efter är eftergymnasial utbildning ett krav. Vi ser gärna att du är utbildad till vårdadministratör eller medicinsk sekreterare.

Anställningsvillkor
Tjänsten avser en tillsvidaretjänst som inleds med provanställning. Sysselsättningsgrad 60-80% enligt överenskommelse.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning samt ser mångfald som en styrka och välkomnar därför med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande!

Varaktighet, arbetstid
Varierad. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 2015/135
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Bonnér, verksamhetschef 031-350 11 22

Företag
Bräcke diakoni, Rehabilitering primärvård

Adress
Bräcke diakoni, Rehabilitering primärvård
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg

Kontorsadress
Bräcke Västergårdsväg 5

Jobbnummer
2511214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke diakoni, Rehabilitering primärvård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke diakoni, Rehabilitering primärvård: