Administratör till PreZero i Varberg

AB Effektiv Varberg/Falkenberg / Administratörsjobb / Varberg
2025-03-05


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Effektiv Varberg/Falkenberg i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige

Vill du vara en del av en hållbar framtid och arbeta i en dynamisk miljö där ditt sinne för struktur och koordinering gör skillnad? Nu söker vi en administratör till PreZero, ett företag som aktivt arbetar för att skapa en mer cirkulär ekonomi och en mer hållbar framtid!

Om företaget
PreZero Recycling, AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med våra kunder bidrar vi till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid där vi erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och en långsiktig hållbarhet.

Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning.
I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta.

Vi är en del av det internationella miljöföretaget PreZero Recycling med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i 11 länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, är cirka 1 200 medarbetare, har fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar där vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. I Varberg arbetar 7 personer på kontoret med flertalet kunniga chaufförer runt om i länet.

Läs gärna mer om oss <a href=https://www.prezero.se/ target="_blank">HÄR</a>

Vad erbjuder rollen?
Som administratör på PreZero får du en central roll i att hantera och koordinera administrativa processer kopplade till avfallshantering, kundvård och transport. Du kommer att arbeta i ett team med 7 kollegor, där en hög servicekänsla, struktur och noggrannhet är nyckelfaktorer för att lyckas.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Hantering av inkommande kundförfrågningar om beställningar via telefon och mejl
• Sköta administration såsom registervård och statistiksammanställning
• Hantering av reklamationsärenden och fakturafrågor samt enklare ekonomiärenden
• Stötta säljare med orderhantering och uppföljning
• Hålla kontakten med chaufförer och underentreprenörer
• Följa upp fordon, deras placering och körsträckor
• Hantera serviceärenden för maskiner och utrustning

Du kommer utgå från kontoret i Varberg och arbeta heltid, vardagar mellan kl. 07-16.
Detta är ett konsultuppdrag där du bli anställd av oss på Effektiv och arbetar som konsult hos Prezero.
Uppdraget är tänkt att börja i april/ maj och pågå i ca 6-12 månader.
För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller anställning direkt hos Pezero.

Vem är du?
För att vara den vi söker är du en strukturerad och ansvarstagande person som trivs i en roll med varierande uppgifter. Du har ett öga för detaljer och en förmåga att hålla ordning, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med både kunder och kollegor. Du är lösningsorienterad och tar gärna initiativ när det behövs.
Vidare ser vi att du har:
• Erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll
• Erfarenhet av kundkontakt
• Komplett gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God system- och datorvana
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt förståelse för engelska.
Det upplevs meriterande om du har erfarenhet av transportplanering, logistik eller avfallshantering sedan innan, men är inget krav.

Som administratör får du inte bara en viktig roll hos Prezero, du blir också en del av ett team som värdesätter samarbete, engagemang och ett positivt arbetsklimat. Här får du möjligheten att utvecklas, påverka och bidra till något större, i en miljö där vi arbetar tillsammans för att göra samhället mer hållbart.

Är detta din perfekta match?
Detta är den perfekta matchningen för dig som trivs i en administrativ roll där du får vara spindeln i nätet och bidra till smidiga processer och nöjda kunder. Hos PreZero blir du en del av ett företag som arbetar för en mer hållbar framtid, där din insats gör skillnad varje dag. Om du drivs av struktur, samarbete och möjligheten att utvecklas i en bransch med stor samhällsnytta, så är detta rätt roll för dig!

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 30/3.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jessica Andersson på jessica.andersson@effektiv.se

Sökord
Återvinning, avfallshantering, kundservice, administration, ekonomi, logistik, trafikplanering, Prezero, Varberg, Effektiv

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6876".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Effektiv Varberg/Falkenberg (org.nr 559172-1716), https://effektiv.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Jessica Andersson
jessica.andersson@effektiv.se

Jobbnummer
9204594

Prenumerera på jobb från AB Effektiv Varberg/Falkenberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Effektiv Varberg/Falkenberg: