Administratör till Preem

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Preem" (publicerad 2023-03-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Som Administrativ till Preems inköpssektion kommer du att arbeta som ett administrativt stöd med särskilt fokus på leverantörsregistrering och kontakter med leverantörer. Du kommer att vara en del av Inköpsavdelningen Procurement Support Functions & Development som i dagsläget består av 9 st personer placerade i Stockholm och Göteborg samt 1 chef. Avdelningen har idag bra sammanhållning där vi alltid försöker hjälpa varandra och värdesätter att ha roligt tillsammans på jobbet. Utöver inköpsavdelningarna ingår även 2 förråd (Göteborg och Lysekil) i sektionen.

I din roll som Administratör till Preems inköpssektion kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:

• Att via telefon och mejl guida Preems leverantörer hur de registrerar sig i Preems inköpsportal.
• Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem (M3, Maximo).
• Säkerställa, uppdatera och underhålla masterdata (grunddata) för leverantör i våra affärssystem.
• Utföra administrativa uppdateringar i Preems inköpssystem.
• Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter på Preem.
• Avlasta avdelningens konsultavropare med enklare administration i avropssystemet KeySourcing Tool.

Tjänsten som Administrativ konsult till Preems inköpssektion är ett konsultuppdrag med start omgående och slutdatum 2023-12-31. Du kommer att arbeta heltid vardagar mellan ca kl 8-17 på Preems kontor i Stockholm. Viss hybridarbete kan förekomma.

Om dig
Vi söker dig med gymnasieutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger gymnasiekompetens, tidigare arbetslivserfarenhet (1-3 år) och erfarenhet av administrativt arbete (1-3 år). Du har goda kunskaper i Excel och MS Office och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du är van att arbeta med många parallella informationsflöden och har gärna intresse av förekommande arbetsuppgifter på en inköpsavdelning samt erfarenhet från arbete i M3.

Som person är du strukturerad, noggrann samt har "öga för detaljer". Du är en god kommunikatör, agerar proaktivt och självgående samt har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och processer. Vidare är du van att ta egna initiativ.

Varmt välkommen med din ansökan

Kontaktuppgifter
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Sökord

Administratör, Stockholm, Preem, data, leverantör, inköpssektion, MS Office, Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41243".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Jesper Jenefjärd

Jobbnummer
7547777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: