Administratör till Polisen i Strömstad

Polisen / Receptionistjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polisen i Strömstad, Göteborg, Örebro, Norrköping, Västerås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-24

Dina arbetsuppgifter
Polismyndigheten söker en administratör till receptionen i Strömstad. Du kommer att arbeta i receptionen på polisstationen i Strömstad. Arbetet består till största del av handläggning av pass och nationellt id-kort, där du bistår allmänheten med ansökan om dessa handlingar. Arbetet innefattar även hantering av hittegods, tillståndsansökningar, mottagande av besökande till polisstationen och att besvara inkommande samtal. Du ska dessutom vara beredd på att vid behov hjälpa till med andra kontorsgöromål.

Arbetet i receptionen innebär tjänstgöring i huvudsak på dagtid, med kvällstjänstgöring på torsdagar. Tjänstgöringstiderna kan komma att förändras i framtiden med tanke på att polisen ska vara mer flexibel mot allmänheten.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådsmyndighet, vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polisområde Fyrbodal är ett av myndighetens polisområden och tillhör polisregion väst.

Lokalpolisområde Västra Fyrbodal är en del av polisområde Fyrbodal och består av fyra polisstationer belägna i Uddevalla, Strömstad, Lysekil och Kungshamn. Lokalpolisområdets ansvarsområde är fördelat på sju kommuner Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs, Tanum och Strömstad med sammanlagt ca 120 000 invånare.

I lokalpolisområdet arbetar ca 175 personer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå. Du har erfarenhet av arbete i en reception där det ingår såväl direktkontakt med människor som administrativa arbetsuppgifter, gärna från en offentlig organisation. Du har god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system. Har du erfarenhet av handläggning av pass och id-handlingar är detta mycket meriterande.

Vi söker dig som har en utpräglad servicekänsla och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

I kontakten med receptionens besökare är du myndighetsrepresentant, vilket avspeglas i ditt förhållningssätt och i ditt bemötande. Du är professionell och kan balansera mellan att ge god service och agera som företrädare för polisen. Du kommer ibland att möta människor som har råkat ut för svåra händelser, därför är det viktigt att du känner dig bekväm med att hantera detta.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du är flexibel och har en god förmåga att prioritera, samtidigt som du inte släpper kravet på noggrannhet Arbetstempot är ofta högt, så Du behöver ha förmågan att hantera stress.

Det är viktigt att du i alla situationer har förmåga att sprida trivsel och arbetsglädje omkring dig.

Övrig information: I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekter att beaktas.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen änheten.

Information: Ytterligare information lämnas av kommissarie Henric Rörberg som nås genom polisens växel, tfn 114 14.

Fackliga företrädare för OFR/S, SEKO, OFR/P och SACO-S nås via Polisens växel 114 14.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Arbetstid: måndag till fredag 8.00-16.30 samt torsdagar kvällstjänst till kl 19.30. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde
Efter överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Månadslön.

Så ansöker du
Skriftlig ansökan tillsammans med CV ( ej kopior på betyg och/eller intyg) inges till Polismyndigheten, Regions Väst, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg eller e-post: registrator.vast@polisen.se , senast 30mars 2015.
Märk din ansökan med diarienummer 713A111.184/2015
Ange även diarienummer 713A111.184/2015 i ämnesraden i mail
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator.vast@polisen.se

Kontakt
Kommisarie Henrik Rörberg, tel 11414

Företag
Polisen

Adress
Polisen
Box 7
45221 STRÖMSTAD

Kontorsadress
S. Hamngatan 8-10

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polisen

Jobbnummer
2219405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polisen: