Administratör till Personalenheten

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
2010-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Personalenheten" (publicerad 2011-02-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Jönköpings län söker en administratör till personalenheten (Dnr A- 713-1922/10). Sista ansökningsdag är fredagen den 5 mars.
Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 700 personer. Cirka 500 av dem är poliser och övriga är civilanställda. Tillsammans arbetar vi för ett tryggare län. Läs mer om vår organisation och verksamhet på www.polisen.se/jonkoping
Om personalenheten
Personalenheten består i dagsläget av 7 personer. Enheten arbetar bland annat med rekrytering, kompetensutveckling, mångfalds- och arbetsmiljöfrågor samt förhandlings- och samverkansfrågor inom HR-området. Enheten fungerar dessutom som ett stöd för ansvariga chefer inom myndigheten när det gäller HR-frågor, samt för att strategiskt driva och utveckla myndighetens framtida personalfrågor.

Publiceringsdatum
2010-02-26

Dina arbetsuppgifter
Personalenhetens administratör arbetar med all förekommande administration. Det kan exempelvis röra sig om rekryterings- och utbildningsadministration, intern information och sammanställningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot kontor och administration. Du har intresse för och längre erfarenhet av administrativt arbete inom personalområdet. Starkt meriterande är om du har arbetat med utbildnings- och kompetensfrågor. Du har goda kunskaper i Office-paketet samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från statlig eller annan offentlig verksamhet är meriterande.

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, bland annat värdesätter vi att du är flexibel, ansvarskännande, positiv och har förmåga att arbeta i grupp. Vidare ska du vara serviceinriktad och kunna hantera arbetstoppar. För uppgifterna krävs att du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt. Du tycker om och har lätt för att lära nya saker.

Övrig information
Aktuell anställning är en Allmän visstidsanställning (ALVA) i 3 månader med möjlighet till förlängning. Placering är i Jönköping och med tillträde snarast. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskap och personlighet tas tillvara och berikar verksamheten. Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund. Denna kan du läsa mer om på vår hemsida. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Upplysningar
För ytterligare information om arbetet är du välkommen att kontakta chefen för personalenheten Åsa Runnzell 036-30 90 24 eller 0768-78 58 09.
Facklig företrädare för ST: Anne-Catherine Brandt, telefon 036-30 90 43 eller 0705-15 62 32.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . Vi tar även emot ansökningar per post till: Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 Jönköping, ange då din e-post adress. Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på funktionen samt vad du kan tillföra verksamheten. Märk ansökan med diarienummer Dnr A- 713-1922/10

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Allmän visstidsanställning i 3 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A-713-1922/10
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Kontakt
Åsa Runnzell, HR-chef, 0768-78 58 09, 036-30 90 24

Facklig kontakt
Anne-Catherine Brandt, Facklig företrädare ST, 0705-15 62 32, 036-309043 (telefon)

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-30 90 00
Faxnummer: 036-30 90 17
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
595561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: