Administratör till överförmyndarnämnden

Söderhamns Kommun / Administratörsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns Kommun i Söderhamn

Överförmyndarenheten

Överförmyndarnämnden söker en strukturerad, noggrann och serviceinriktad administratör.

Publiceringsdatum
2019-04-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta vid överförmyndarenheten. Enheten består idag av två handläggare. Handläggarnas uppgift är att kontrollera att förmyndare, gode män och förvaltare fullgör sina uppdrag och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Uppdragen kan vara av både ekonomisk och rättslig karaktär, till exempel att huvudmannens räkningar betalas eller att huvudmannen får den hjälp från samhället som hen har rätt till. Arbetet innebär många kontakter med ställföreträdare, allmänhet, tingsrätt och andra myndigheter.

Vi söker nu en person som ska vara ett administrativt stöd till enhetens handläggare. I administratörsrollen ingår även att vara granskare av redovisningar samt att vara sekreterare till överförmyndarnämnden.
Du kommer att arbeta i olika system med registrering, diarieföring, posthantering, utskick och bevakningar samt övriga administrativa uppgifter exempelvis vandelkontroller, begäran om komplettering av handlingar, m.m.
Att granska ställföreträdares redovisningar är en viktig del av nämndens tillsynsarbete som omfattar kontroll av ekonomisk redovisning och kontroll av att den enskildes rättigheter har tillvaratagits.
Som sekreterare i överförmyndarnämnden ska du förbereda mötet, skicka ut möteshandlingar och föra protokoll under mötet.

Det här är en ny tjänst, du behöver själv vara aktiv i utformandet av dina arbetsuppgifter.

Profil
Du kan arbeta självständigt och tar initiativ som leder processer och ärenden framåt.
Du arbetar metodiskt och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir fullgjorda på bästa sätt. Du tycker om att arbeta utifrån uppsatta kvalitets- och tidsmål. Du har en känsla för siffror och viss kunskap om enklare ekonomisk bokföring. Eftersom du fungerar som den politiska nämndens sekreterare är det viktigt att du uttrycker dig väl i skrift. Du har god samarbetsförmåga och servicekänsla.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Utbildningsbakgrund
Avslutad gymnasieutbildning, gärna ekonomisk inriktning

Meriterande
Erfarenhet av myndighetsutövning.
Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Erfarenhet av administrativt arbete.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Anställande chef: Matilda Green, Kommunikationschef. E-postadress: matilda.green@soderhamn.se
Frågor om arbetsinnehåll: Annica Norman, handläggare. E-postadress: annica.norman@soderhamn.se

Kommunstyrelseförvaltningen leder och samordnar kommunens verksamhet. Vi arbetar nära de politiska besluten, med specialistkompetens och service för medborgarna och våra kollegor. Här finns ett 60-tal medarbetare inom HR, ekonomi, kommunikation, näringsliv, turism, samhällsplanering och administration. Var med och skapa ett Söderhamn där människor vill bo och verka!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-15
Ange följande referens när du ansöker: KF05/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderhamns kommun

Adress
Söderhamns kommun
Söderhamns kommun
82680 Söderhamn

Kontorsadress
Västra Storgatan 16 - 18

Jobbnummer
4747402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns Kommun: