Administratör till omvårdnadsboende
Enköpings kommun Vård och omsorg / Administratörsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Vård och omsorg i Enköping,
Västerås,
Uppsala,
Vallentuna eller i
hela Sverige Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida:
https://jobb.enkoping.seInom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
Publiceringsdatum2024-09-19ArbetsuppgifterSom administratör är du ansvarig för bemanningsfrågor och administration i verksamheten. Du samverkar med flera aktörer, internt och externt. Nyttan för kunden står alltid i fokus och arbetet styrs av att ge bästa möjliga förutsättningar för våra kunder.
Vi söker dig med driv och som kan bidra till ett gott omvårdnadsarbete. I rollen kommer du tillsammans med chef driva det administrativa arbetet framåt, där det finns stor möjlighet att utvecklas inom ex. inköp, rekrytering och förbättringsarbete. Som administratör är du ensam i rollen kring bemanning och administration och arbetet utförs självständigt, i samrådan med chef. Vi arbetar nära kunder och anhöriga, därför ställs stora krav på ett professionellt bemötande och att kunna hantera personer med behov av stöd och hjälp. Arbetsuppgifterna varierar och du tar veckovis över leveranser, såsom matvaror och förbrukningsmaterial, där lyft och viss flytt av utrustning förekommer.
Dina arbetsuppgifter blir bl.a.:
• Ansvara för daglig bemanning och schemaläggning i aktuella system, både operativ och långsiktig planering.
• Ekonomiska uppgifter såsom beställningar, fakturahantering och inventering.
• Behjälplig vid intervjuer och rekryteringar. Även planering av introduktion av ny personal.
• Vara behjälplig i att följa upp kundernas insatser med utgångspunkt i biståndsbeslut
• Utvecklingsarbeten kopplade till kvalitetssäkring tillsammans med övriga i teamet
• Ansvara för systemhantering, bl.a. i Medvind och LifeCare utförare
• Möjlighet att tillsammans med verksamheten bidra till utveckling och driva Kungsgårdens arbete framåt.
Även andra uppgifter kan komma att ingå i tjänsten utifrån behov i verksamheten - behovet här och nu styr arbetsdagen.
KvalifikationerI den här tjänsten söker vi dig som uppfyller nedanstående kvalifikationer:
• Arbetslivserfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning inom vård- och omsorg, där du agerat självständigt.
• Arbetslivserfarenhet av praktiskt utförande av vård och omsorg inom äldreomsorgen.
• Självständigt kan ansvara för bemanningsplanering och schemaläggning i Medvind.
• God kunskap om systemen LifeCare och Medvind.
• God kunskap om arbetstidslagen och lagar och regler som styr bemanningsfrågor.
• Har gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Behärskar svenska i tal och skrift.
• Kan hantera olika digitala system.
• Kunna hantera lyft och flytt av olika leveranser.
• Kan hantera flera olika processer samtidigt och prioritera vid stressfyllda moment.
Meriterande för uppdraget är:
• Erfarenhet av att arbeta som administratör/samordnare/planerare inom vård och omsorg eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete med enklare ekonomi
• Erfarenhet av pedagogiskt arbete med vana av att kommunicera olika arbetssätt
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då arbetet utförs på ett omvårdnadsboende krävs god psykisk mognad och möjlighet att se människors behov här och nu och du behöver vara stresstålig. Du är prestigelös, har lätt för att kommunicera och samarbeta och har hög servicekänsla. Vidare har du god planerings- och organiseringsförmåga för att kunna planera både akuta och långsiktiga bemanningsfrågor. Du är pedagogisk och kan förklara olika perspektiv för att förbättra arbetssätt långsiktigt. Då en stor del av arbetet sker självständigt behöver du vara trygg i dig själv och har en god självinsikt. Vidare är du flexibel i ditt förhållningssätt och har en god förmåga att anpassa dig efter oförutsedda händelser, exempelvis kring bemanning och planering. Du strukturerar ditt arbete och tar egna initiativ där det behövs. Du är lösningsfokuserad, flexibel och ser det positiva med utmaningar och har verksamhetens bästa som utgångsläge.
Provanställning kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C208803".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)
Arbetsplats Enköpings kommun Vård och omsorg
Kontakt Resultatenhetschef Kungsgården
Anna Lindberg
0171-625339 Jobbnummer 8909110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.