Administratör till Omställningsfonden

Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Tillsammans med Omställningsfonden söker vi dig som passar i rollen som administratör och vill arbeta i en liten men växande organisation.
Omställningsfonden är en kollektivavtalsstiftelse som jobbar med omställningsfrågor inom välfärdssektorn, d v s kommun, region och kommunala bolag. KFS-företagens Trygghetsfond är en fond för medlemmar i Sobona som tidigare tillhört KFS. Fonderna ansvarar för att medarbetare som sagts upp på grund av arbetsbrist inom sektorn får möjlighet till omställningsstöd. Avtalen ger även arbetsgivare möjlighet till förebyggande insatser för att förebygga att medarbetare blir uppsagda.

Omställningsfonden och KFS- företagens Trygghetsfond omfattar cirka 1,3 miljoner medarbetare. Med huvudkontor i Stockholm och rådgivare strategiskt placerade i hela Sverige bistår de medarbetare, uppsagda, fack och arbetsgivare i omställningsfrågor. Din arbetsplats är på huvudkontoret i Stockholm där organisationen sitter i trevliga lokaler på Södermalm i närheten av Slussen. Tjänsten är på heltid.

Detta är en visstidsanställning under ett år med möjlighet till förlängning. Kund önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2020-03-12

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos Omställningsfonden, med särskilt uppdrag för KFS-företagens Trygghetsfond. Arbetet innefattar även Omställningsfondens administration. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetsansvarig för KSF-företagens Trygghetsfonden och även ha samarbete och stöd av Omställningsfondens VD-assistent.
Exempel på arbetsuppgifter:

Löpande
• Löpande registrering, anmälningar, hantera kallelser
• Sekreterare för beredargrupp (BG) och styrelse
• Aktualitetsstöd webb, info, mm
• Hantera infomailen
• Externa kontaktytor, t ex Länsstyrelsen, IT-leverantören
• Beställningar av kontorsmaterial, catering, boka lokaler mm

Tidsbegränsade
• Inventering CRM-system Lime
• GDPR - genomlysning, upprättande av rutiner och dokumentation
• Översyn, struktur av gemensam yta på servern
• Behjälplig vid övergång till molntjänster inom Office 365

Bakgrund
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med administrativa processer som varit kopplade till ekonomi, verksamhet samt god systemvana. Det är meriterande om du sedan tidigare har viss erfarenhet av styrelsearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av webbsidor och publiceringsverktyg. Du ska kunna formulera dig väl på svenska, i tal och skrift då det är dagligen kontakt via mail och telefon. Du har lätt för att ta till dig kunskap och ha god IT-förståelse och mognad. Du ska vara en van användare av MS-Office och meriterande om du använt Office 365. Det är meriterande om du har akademisk utbildning.

För att passa in i rollen som administratör på Omställningsfonden ser vi att du är noggrann, social, ödmjuk och har god administrativ förmåga. Du behöver även vara driven och ta egna initiativ för att lyckas i ditt arbete. Vi ser gärna att du har ett modernt arbetssätt och är flexibel.

Har du frågor kring tjänsten, tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef, Cecilia Wiborg på tfn 08-54528303.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1320".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Jobbnummer
5147256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: