Administratör till omsorgsförvaltningen

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2019-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till omsorgsförvaltningen" (publicerad 2020-06-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.



Vi söker dig som med stort engagemang vill arbeta med och utveckla vår förvaltningsadministration.

Vår målsättning är en god kvalitet och service för våra medborgare och kunder. Tjänsten är placerad på omsorgsförvaltningens planeringsenhet. På enheten arbetar medarbetare med uppdrag inom bland annat nämnds- och förvaltningsadministration, utvecklings- och kvalitetsarbete, säkerhet, IT och kommunikation.

Är du administratör med fokus på service och utveckling, då kan du vara den vi söker. Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2019-04-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha förvaltningens registratorsfunktion vilket innebär ärende- och dokumenthantering, posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Du ger stöd och råd om hantering av våra allmänna handlingar till chefer och medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår att hantera arkivfrågor utifrån gällande lagstiftning och rutiner.

I rollen ingår även administrativ hantering av medborgarärenden och synpunkter som kommer in till förvaltningen. Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare. Vid behov kommer du att vara behjälplig med nämndsadministration.

Du kommer att vara sekreterare i Kommunala rådet för funktionsnedsatta (KRF) och Kommunala pensionärsrådet (KPR) inkl hantering av arvoden. Administrativ hantering av föreningsbidrag och andra administrativa arbetsuppgifter exempelvis beställningar, utbetalningar och kvittohantering ingår också.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen är du en noggrann person med ett gott bemötande, känsla för service och mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Du som söker har relevant treårig gymnasieutbildning för arbetsuppgifterna. Vi vill att du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från en politiskt styrd organisation, gärna från kommunal verksamhet. Du behöver också ha kunskap om lagar inom arbetsområdet till exempel Kommunallagen, Offentlighets- och sekretesslagen och Förvaltningslagen.

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha en mycket god känsla för det svenska språket och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Självklart hanterar du Office-paketet och har erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem. Har du tidigare arbetat i Evolution är det en fördel.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Johannesson Olsson, planeringschef på telefon 044-13 58 80. Östra kommunhuset kommer att vara din arbetsplats.

Vi kommer att genomföra intervjuer 22:e och 24:e maj.

Sista ansökningsdag är 2019-05-12

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2019/341
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Johannesson Olsson, 044-13 58 80

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4753521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: