Administratör till omsorgsförvaltningen
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2019-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till omsorgsförvaltningen" (publicerad 2020-06-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Vi söker dig som med stort engagemang vill arbeta med och utveckla vår förvaltningsadministration.
Vår målsättning är en god kvalitet och service för våra medborgare och kunder. Tjänsten är placerad på omsorgsförvaltningens planeringsenhet. På enheten arbetar medarbetare med uppdrag inom bland annat nämnds- och förvaltningsadministration, utvecklings- och kvalitetsarbete, säkerhet, IT och kommunikation.
Är du administratör med fokus på service och utveckling, då kan du vara den vi söker. Välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2019-04-26Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha förvaltningens registratorsfunktion vilket innebär ärende- och dokumenthantering, posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Du ger stöd och råd om hantering av våra allmänna handlingar till chefer och medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår att hantera arkivfrågor utifrån gällande lagstiftning och rutiner.
I rollen ingår även administrativ hantering av medborgarärenden och synpunkter som kommer in till förvaltningen. Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare. Vid behov kommer du att vara behjälplig med nämndsadministration.
Du kommer att vara sekreterare i Kommunala rådet för funktionsnedsatta (KRF) och Kommunala pensionärsrådet (KPR) inkl hantering av arvoden. Administrativ hantering av föreningsbidrag och andra administrativa arbetsuppgifter exempelvis beställningar, utbetalningar och kvittohantering ingår också.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen är du en noggrann person med ett gott bemötande, känsla för service och mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Du som söker har relevant treårig gymnasieutbildning för arbetsuppgifterna. Vi vill att du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från en politiskt styrd organisation, gärna från kommunal verksamhet. Du behöver också ha kunskap om lagar inom arbetsområdet till exempel Kommunallagen, Offentlighets- och sekretesslagen och Förvaltningslagen.
Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha en mycket god känsla för det svenska språket och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Självklart hanterar du Office-paketet och har erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem. Har du tidigare arbetat i Evolution är det en fördel.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Johannesson Olsson, planeringschef på telefon 044-13 58 80. Östra kommunhuset kommer att vara din arbetsplats.
Vi kommer att genomföra intervjuer 22:e och 24:e maj.
Sista ansökningsdag är 2019-05-12
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2019/341
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Johannesson Olsson, 044-13 58 80
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4753521
Observera att sista ansökningsdag har passerat.