Administratör till område Måltid - Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg - Administratörsjobb i Göteborg
Administratör till område Måltid
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 1800 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?



Publiceringsdatum
2018-10-09

Arbetsuppgifter
Trivs du med att arbeta som stöd till verksamhet och chefer samt motiveras av att ge god service? Om du dessutom får en kick av att lösa problem så kan du vara vår nya administratör! Inom område Måltid arbetar cirka hundra kockar och måltidsbiträden med att laga mat på skola, förskola, äldreomsorg och centralkök. Här finns fyra enhetschefer, till vilka du blir ett stöd vad gäller administration, bemanningsplanering och personalsystem.

Som administratör hos oss är det din uppgift att bemanna upp våra verksamheter med vikarier. När några av våra medarbetare anmäler sin frånvaro på morgonen via telefonsvar, är det din uppgift att göra bemanningsplaneringen för dagen. Du har fokus på kvalitet och verksamhetens behov när du placerar ut resurspersonal och timvikarier. Din arbetsdag börjar därför senast kl 7.

Vårt personal- och lönerapporteringssystem är Personec och du stöttar våra fyra enhetschefer och deras medarbetare i detta. Du svarar på frågor från medarbetare och avlastar på så vis cheferna, gällande allt från hur man rapporterar frånvaro, när lönen kommer samt lättare teknisk support. Till dina arbetsuppgifter hör också att göra rättelser i Personec och inför lönekörningen går du som administratör igenom Personec med varje enhetschef, för att säkerställa att det är korrekt och attesterat. Du ansvarar för att lägga upp behörigheter i Personec och andra system. Ett annat system som du kommer att komma i kontakt med är WINST, där du konterar fakturor, och mycket av ditt övriga arbete sker i databaser och med hjälp av Excel.

Inom området finns även en samordnare, som du delar rum med på vårt kontor i Gamlestaden. Samordnaren stöttar upp i bemanningsplaneringen när du som administratör är frånvarande.

Vi söker dig som vill ha ett varierande arbete, där ingen dag är den andra lik. När bemanningsplaneringen är gjord har du möjlighet att planera och lägga upp din arbetsdag på egen hand. Rollen som administratör har utvecklats framtill nu och än finns det saker att skruva på. Du medverkar på möten med samtliga enhetschefer inom området och här finns möjlighet för dig att hitta förbättringsområden och ta egna initiativ, till exempel genom att planera utbildningsdagar för våra medarbetare. Som anställd hos oss har du friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Vi tillämpar även flextid.


Kvalifikationer
Du som söker har en gymnasieutbildning inom relevant område såsom samhällsvetenskap, ekonomi eller hotell- och restaurang. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning, gärna inom administration eller personalvetenskap. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter, som stöd till chef eller verksamhet. Att använda datorn som verktyg är en självklarhet för dig och du är van att arbeta i Excel. Du har kunskap om Personec eller motsvarande personaladministrativt system och det är ett extra plus om du också har kunskaper i Winst eller annat fakturahanteringssystem.

Som administratör hos oss är det viktigt att du har ett serviceinriktat och lösningsorienterat förhållningssätt i ditt arbete. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du är observant i ditt bemötande. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du kommer att stötta fyra enhetschefer och deras medarbetare, vilket ställer krav på din förmåga att överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta din egna roll i ett större sammanhang. På så sätt kan du hitta lösningar som gynnar alla.

Vi söker dig som arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Inom ramen för ditt uppdrag har du förmåga att fatta självständiga beslut och agera på egen hand, utifrån vad situationen kräver. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation och trivs med att förklara för andra. Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, är en förutsättning för arbetet.

Vi tror att duktiga administratörer kan komma från en mängd olika utbildnings- och erfarenhetsbakgrunder och vi kommer därför i denna rekrytering lägga stor vikt vid sökandes potential och motivation. I din ansökan kommer du istället för ett personligt brev få svara på specifika frågor kopplade till den aktuella tjänsten. I syfte att ha ett rättvist och träffsäkert urval kommer alla sökande som går vidare efter ett första urval, att få genomföra arbetspsykologiska tester.

Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-26
Ange följande referens när du ansöker: A818924
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Löfvenholm 031-365 42 73

Företag
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg

Kontorsadress
Förstamajgatan 2B

Jobbnummer
4390950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg: