Administratör till NFC Linköping

Polismyndigheten, Nationellt forensiskt centrum / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationellt forensiskt centrum i Linköping, Örebro, Stockholm, Borås, Växjö eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team söker vi nu en administratör som är noggrann, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför NFC forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen verkar inom områdena informationsteknik, biologiska spår, kemi och teknik samt droganalys. Vi har tolv driftställen, vårt största labb och vårt avdelningskansli finns i Linköping.

På NFC kansli ansvarar vi för planering och uppföljning av verksamheten på NFC och har samordningsansvar för avdelningsövergripande frågor som krisberedskap, lokaler, inköp, FoU, kvalitetsledning och utbildning. Vi är ett fyrtiotal medarbetare, organiserade i fyra grupper, främst placerade i Linköping.

Publiceringsdatum
2022-11-08

Arbetsuppgifter
Som administratör i Kansligrupp 2 kommer du att stötta avdelningskansliets verksamhet med administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat administration av schemaändringar och planering i planeringsverktyget Cops, göra beställningar enligt inkommande önskemål från verksamheten, uppföljningsarbete och hantering av diverse ärenden och förfrågningar från verksamheten. Jobbet som administratör är omväxlande och du kommer att hoppa in och avlasta andra funktioner vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa uppgifter
• Några års erfarenhet av att arbeta med personaladministrativa frågor samt beställningar inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet att arbeta med någon form av service
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av systemen:
• Heroma
• Cops
• UBW Inköp

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven och tar ansvar för sin uppgift. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samarbetar och kommunicerar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Arbetsuppgifterna ställer även krav på struktur och noggrannhet och för att trivas och bli framgångsrik i rollen är du kvalitetsmedveten och lösningsfokuserad.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
I denna rekrytering görs löpande urval.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör

Enligt gällande lagstiftning kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens elimineringsdatabas.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Nationellt forensiskt centrum

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C111217/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Nationellt forensiskt centrum

Kontakt
Gruppchef
Johanna Eriksson
johanna.eriksson@polisen.se
010 56 28073

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten, Nationellt forensiskt centrum

Jobbnummer
7150747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationellt forensiskt centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationellt forensiskt centrum: