Administratör till Närpolisområde Höglandet
Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eksjö,
Nässjö,
Ydre,
Vetlanda,
Kinda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Eksjö,
Nässjö,
Jönköping,
Värnamo eller i
hela Sverige Polismyndigheten i Jönköpings län söker nu en administrativ medarbetare till vår brottsförebyggande verksamhet med placering i Eksjö. Sista ansökningsdag är 2007-11-13.
Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 650 personer. Av dem är cirka 470 poliser. Utöver poliser finns också civila medarbetare med olika arbetsuppgifter och kompetenser. Myndigheten leds övergripande av länspolismästaren och vår organisation är uppdelad i en Operativ avdelning där huvuddelen av kärnverksamheten bedrivs. Som stöd finns också en gemensam verksamhet. Det övergripande målet med polisarbetet är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Läs mera på
www.jonkoping.polisen.seOm enheten
Närpolisområde Höglandet består av poliser i yttre tjänst som bedriver planerad verksamhet och gör akuta ingripanden över hela höglandet. Till enheten hör också inre befäl samt administrativa medarbetare och totalt ingår omkring 60 personer.
Publiceringsdatum2007-11-07Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha en viktig funktion i personalplaneringsprocessen och arbeta i de system som stödjer denna. Här ingår personaladministration vilket innebär mycket kontakt med myndighetens och enhetens medarbetare. Utöver detta ska du vara Närpolischefens sekreterare, delta i resultatuppföljning samt i statistikhantering. Du kommer även att delta i den lokala ledningsgruppen.
KvalifikationerPolisen kommer under de närmaste tre åren få en väsentlig personalökning för den yttre tjänsten. Vi söker därför dig med ambitionerna att delta i vår process med att utveckla verksamheten både kvalitets- och kvantitetsmässigt enligt riktlinjerna i vår verksamhetsplan.
Du har erfarenhet av administrativa uppgifter, är bra på att kommunicera samt har förmåga att skapa goda relationer. Du kan arbeta självständigt samt är duktig på att samarbeta. Det är meriterande om du tidigare arbetat med personalhantering.
Vidare är det viktigt att du kan bibehålla hög kvalitet trots periodvis hög arbetsbelastning. Du har dessutom datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Tillträdesdag är 2008-02-01 eller enligt överenskommelse.
Polismyndigheten eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. Detta utvecklar verksamheten positivt samt uppfyller de mål myndigheten har och ger en verksamhet som speglar samhället.
Upplysningar
För ytterligare information om arbetet är du välkommen att kontakta Åke Linnér biträdande NäpoChef, telefon 0381-370 10 eller 070-214 24 76.
Facklig företrädare
ST: Anne-Catherine Brandt, telefon 036-309043 eller 070-5156232.
Så ansöker duSkicka din ansökan till
jobbansokan.jonkoping@polisen.se eller till Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 Jönköping. Din ansökan ska innehålla din meritförteckning samt en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på tjänsten och vad du kan tillföra verksamheten. Märk ansökan med diarienummer A-713-11375/07.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid / Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning
ErsättningIndividuella löner
Så ansöker duSista ansökningsdag 2007-11-13
Ange följande referens när du ansöker: A-713-11375/07
Vi tar emot ansökan via epost:
jobbansokan.jonkoping@polisen.seFöretagPolismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING
Telefonnummer: 036-309046
E-postadress:
jobbansokan.jonkoping@polisen.seMer information på
http://www.jonkoping.polisen.se Jobbnummer 48601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.