Administratör till myndighetskontoret

Gävle kommun, Välfärd Gävle / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Välfärd Gävle i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Utredningsenhet vuxen är en enhet i framkant. År 2020 fick vi utmärkelsen årets arbetsplats av Gävle kommun för vårt utvecklingsarbete där vi bland annat som först i Sverige kompletterade vår enhet med upprättade av ett ambulerande motivationsteam. Under utredning enligt LVU/LVM arbetar socialsekreterare och medarbetare vid ambulerande motivationsteamet tillsammans med medborgaren. Socialsekreteraren har ansvar för utredningen medan ambulerande motivationsteamet arbetar aktivt för att motivera medborgaren att göra en livsstilsförändring och stöttar denne i vardagen.

Vi är idag 28 medarbetare som arbetar på enheten fördelat på enhetschef, 1:e socialsekreterare, socialsekreterare, HVB-samordnare, ambulerande motivationsteamet samt en administratör.

Publiceringsdatum
2023-03-08

Arbetsuppgifter
Trivs du med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra? Bra! Kom och bli en del av vårt team och gör Gävle tryggare tillsammans med oss!

Som administratör på myndighetskontoret med tillhörighet utredningsenhet vuxen kommer du att arbeta med flera olika stimulerande arbetsuppgifter. Uppdraget fyller en viktig roll på enheten och är en central del i arbetet vi gör tillsammans. Du ingår i en organisation som aktivt arbetar med förbättringar och utveckling.

I ditt uppdrag kommer du att ge administrativt stöd till medarbetarna för att säkerhetsställa att myndighetsutövningen bedrivs effektivt, korrekt och rättssäkert. Det kan exempelvis vara att registrera beslut, hantera funktionsbrevlådan, hantera fakturor, akt hantering samt andra förekommande uppgifter. I ditt uppdrag ingår det även att vara flexibel och självständigt kunna ta emot uppdrag från enheten. Du kommer också samarbeta med andra administratörer inom myndighetskontoret.

Som nyanställd ger vi dig goda förutsättningar för att växa i din yrkesprofession. Vi tillämpar ett nära ledarskap och du tilldelas en mentor. I övrigt erbjuds du olika förmåner som rätten till heltid, friskvårdsbidrag och möjlighet till att växla semesterdagstillägg mot ledig tid. Vi har flextidsavtal. Möjlighet finns att arbeta hemifrån 4 dagar i månaden. Vi har även friskvård en gång i månaden för återhämtning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som minst har en gymnasial examen med inriktning mot administration alternativt annan efter gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst ett års erfarenhet i en serviceinriktad administratörs roll. Vidare har du goda IT-kunskaper och mycket goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Har du erfarenhet av verksamhetssystemen Treserva och Agresso är det meriterande. Det är också önskvärt att du tidigare arbetat inom verksamhetsområdet samt om du har B-körkort.

Vi söker dig som är framåt, utåtriktad, positiv och har ett bemötande i världsklass. Som person har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Dessutom har du ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du har även förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem.

I enlighet med Gävle kommuns värdegrund har du ett gott bemötande, en god förmåga att samarbeta och värnar om hög kvalitet i ditt arbete.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C123921".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Välfärd Gävle

Kontakt
Enhetschef utredningsenhet vuxen
Carolina Gidlundh
carolina.gidlundh@gavle.se
026-17 87 26

Jobbnummer
7525609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Välfärd Gävle

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Välfärd Gävle: