Administratör till miljöförbättrande myndighet

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Är du en sån där person som med lätthet löser administrativa utmaningar och som alltid är redo att hjälpa till och fungera som stöd till kollegor och medarbetare? Skulle du vara intresserad av ett meriterande uppdrag på en myndighet involverad i Sveriges miljöarbete? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2015-04-09

Beskrivning
Perido söker en administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund, en statlig myndighet som bland annat jobbar med att förbättra Sveriges miljö. Organisationens lokaler är placerade i norra Stockholm endast 10 minuter från centralen.

Vår kunds enhet för statistik och registratur behöver nu förstärka sin administrativa styrka med dig som tidigare jobbat som registrator, arkivarie eller administrativ handläggare. Här kommer du dels att medverka i och utveckla ärende- och dokumenthantering på enheten och dels att utveckla och kvalitetssäkra produktregistrets verksamhet. Då enhetens ärende- och dokumenthantering är under kraftig utveckling kommer du även få möjlighet att medverka i att kartlägga och optimera dokumentflöden samt förändra arbetssätt och metoder. Arbetsuppgifter innefattar även löpande arkivvård och arkivhantering, registrering i produktregistret av uppgifter och handlingar, utveckling av och underhåll av bastabeller, register och databaser.

För att lyckas och trivas i den här breda och variationsrika rollen är det viktigt att du har en god initiativförmåga och servicekänsla, samt att du är noggrann och bra på att hantera flera uppgifter samtidigt. Är det här uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Relevant universitets-/högskoleutbildning
• Erfarenhet av att arbeta som registrator, arkivarie eller administrativ handläggare
• Goda kunskaper i MS Officepaketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med statistik och uppföljning
• Erfarenhet av arbete i projekt liksom av diarieföring och registratur i statlig myndighet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillträde snarast möjligt. Uppdragstid 3 månader med mycket goda chanser till förlängning.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11712DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
11712DB

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 11712DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2240829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: