Administratör till Miljöenheten
Strängnäs kommun, Miljöenhet / Administratörsjobb / Strängnäs
2018-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Miljöenheten" (publicerad 2022-09-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Miljöenhet i Strängnäs Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet. utveckling och tydlighet, Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.
Miljöenheten, som är en av Samhällsbyggnadskontorets sex enheter, ansvarar för den tillsyn som kommunen är ålagd enligt miljöbalken, livsmedelslagen, tobakslagen, alkohollagen, strålskyddslagen, samt lagen om handel med vissa receptfria läkemedel och följdförfattningar till dessa.
Tillsammans gör vi varandra bättre!
Publiceringsdatum2018-05-31ArbetsuppgifterI ditt uppdrag som administratör på miljöenheten blir du en viktig del i enhetens arbete, och ditt arbete sker i ett nära samarbete med inspektörer och chef på enheten. Du fungerar som ett administrativt stöd med förekommande arbetsuppgifter såsom:
• Ansvara för dokumenthanteringen, exempelvis registrering, diarieföring och arkivering.
• Ansvara för enhetens debitering och fakturahantering samt ekonomisk statistik
• Vara ett aktivt handläggarstöd som stöttar upp där det behövs.
• Utföra enklare handläggning, exempelvis tillsyn av radon och badvattenprov.
• Ansvara för enhetens informationskanaler till invånare via webbplats, informationsblad och blanketter.
• Övriga arbetsuppgifter inom miljöenhetens område som kan komma att bli aktuella.
KvalifikationerFör att klara av och trivas i roller ser vi att du har följande kompetenser:
• Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration
• Erfarenhet av administrativt arbete och arbete med debitering/fakturering.
• Erfarenhet av att ge service på olika nivåer och förmåga att visa stor servicekänsla och ett bra bemötande både internt och externt.
• God datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.
• Giltigt B-körkort.
• Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.
• Ha god kommunikationsförmåga och förmedla information på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
• Du tycker om att ha kontakt med många människor, både externt och internt.
• Du är flexibel och har förmåga att prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter.
• Arbetet kräver att du är social, prestigelös och har mycket god samarbetsförmåga.
• Förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vilja att ta ansvar både för sina arbetsuppgifter men även ha helhetssyn för enhetens bästa.
Vi värdesätter och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är därtill meriterande om du har:
• Högre utbildning inom t ex ekonomi och/eller administration.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig/kommunal sektor.
• Arbetslivserfarenhet från samhällsbyggnadsområdet
• Erfarenhet från IT-systemet ECOS.
• God kunskap och färdigheter att använda olika IT-stöd i arbetet.
• Kunskap inom flera eller någon av alla de lagstiftningar enheten har ansvar för.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-23
Ange följande referens när du ansöker: 260/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Hammarström 0152-292 96
Lina Svensson
FöretagSträngnäs kommun, Miljöenhet
AdressSträngnäs kommun, Miljöenhet
Nygatan 10
64580 Strängnäs
KontorsadressNygatan 10 Strängnäs
Jobbnummer 4178954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.