Administratör till Leverantörsreskontran

Nobina Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nobina Sverige AB i Solna, Stockholm, Järfälla, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

På Service Center Ekonomi har man sedan mars 2008 valt att samla hela Nobinakoncernens arbete beträffande ekonomiadministration. Service Center Ekonomi är indelat i fem grupper: Redovisning (Record to Report), Kundreskontra (Order to Cash), Leverantörsreskontran (Procure to Pay), Anläggningsredovisning (Acquire to Retire) och Betalningar (Cash Management).
Till Service Center Ekonomi i Solna söker vi nu en
administratör till Leverantörsreskontran (PTP)
Leverantörsreskontran ansvarar för att utföra leverantörsreskontraprocessen noggrant och effektivt. Du upprätthåller leverantörsregister och ser till att fakturor är godkända av ansvarig i affärsverksamheten innan betalning sker och vid behov säkerställer att uppdaterad attestnivå-matris finns tillgänglig. Den aktuella tjänsten ingår i ett team på fem personer samt en gruppledare.

Publiceringsdatum
2010-10-10

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är breda och kan exempelvis innebära:
• Upprätthålla leverantörsregister och andra relevanta register som t ex attestnivåer på uppdrag från affärsverksamheten
• Registrering av manuella fakturor
• Hantering av rättningar såsom krediteringar
• Utredning avvikelser
• Hantering och registrering av utbetalningar
• Bokning av transaktioner i leverantörsreskontra
• Avstämning av reskontra mot huvudbok
• Påminnelsehantering
• Återrapportering till affärsverksamheten avseende av preliminärregistrerade fakturor
• Besvara frågor från affärsverksamheten och leverantörer

Bakgrund
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller med likvärdig utbildning. Har du högskoleutbildning eller erfarenhet av arbete med leverantörs-reskontraprocessen är detta meriterande. Då våra kundbolag finns i de nordiska länderna är det en fördel om du är van att jobba med utländska kontakter och det är meriterande om du behärskar andra nordiska språk än svenska.
Viktiga egenskaper är att du är driven, effektiv, noggrann och strukturerad. Du ska vidare tycka om att arbeta i grupp, men kunna arbeta självständigt och ser förändringar i det dagliga arbetet som positivt och utmanande.
Vi erbjuder
Vi ger dig en gedigen introduktion för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision "Alla vill resa med oss" och vår affärsidé "Vi förenklar kundens vardagsresor". Du är en av dem som ska göra detta möjligt!
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Är detta något för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan till rekrytering@nobina.se
Skriv "Administratör Leverantörsreskontra" i ämnesraden.
Tjänsten är ett vikariat på ca 18 månader på heltid. Individuell lönesättning.
Sista dag att ansöka är Fredagen den 5 november 2010. Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi gör ett löpande urval. Tillträde i januari 2011.
Har du frågor kring arbetet kontakta:
Anneli Fredriksson, gruppchef PTP, telefon: 08-41065087
Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta:
Magnus Westerfalk, rekryterare, telefon: 08-41065418
Facklig företrädare Unionen:
Lars Lindahl, tel. 0701-87 18 40
Nobina Sverige är landets ledande bussföretag med 7 000 medarbetare och 2 100 bussar. Vi finns på 100 platser runt om i landet. Varje dag har vi cirka 500 000 påstigande kunder. Det betyder att nästan var tredje bussresa i Sverige sker med Nobina. Nobinagruppen har även verksamhet i Norge, Finland och Danmark. Läs mer på www.nobina.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten är ett vikariat på ca 18 månader på heltid.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-05
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@nobina.se

Kontakt
Magnus Westerfalk, Rekryteringsprocessen, 08-41065418 (Direkt)
Anneli Fredriksson, Gruppchef PTP, 08-410 650 87 (Direkt)

Facklig kontakt
Lars Lindahl, Facklig företrädare Unionen:, 0701-87 18 40

Företag
Nobina Sverige AB

Adress
Nobina Sverige AB
Armégatan 38
17171 SOLNA

Kontorsadress
Armégatan 38

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-410 653 00

Jobbnummer
750782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nobina Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nobina Sverige AB: