Administratör till Leader Gästrikebygden

Leader Gästrikebygden / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Leader Gästrikebygden i Gävle

Leader Gästrikebygden lokalt ledd utveckling är en ideell förening som under perioden 2015-2023 ska bedriva lokalt ledd landsbygdsutveckling i ett avgränsat geografiskt område utifrån en fastställd och offentligt finansierad strategi. Strategins mål ska uppnås genom finansiering av lokalt förankrade utvecklingsprojekt inom sex olika insatsområden. Det geografiska området är i huvudsak Gästriklands landsbygd samt för havs & fiskeriprojekt även Hälsingland och Nedre
Dalälvsområdet. Strategin är finansierad av EUs investeringsfonder, Region Gävleborg och berörda kommuner. Eftersom verksamheten är offentligt finansierad lyder föreningen under LOU, offentlighetsprincipen och programspecifika regelverk. Mer om verksamheten och strategin kan du
läsa här: http://www.leadergastrikebygden.se/default.asp?PageID=8510
Föreningens styrelse består av 16 ledamöter från Gästriklands offentliga, privata och ideella sektorer. Styrelsen ska till sin hjälp ha en verksamhetsledare och en administratör anställda fördelat
på 1,5 heltidstjänster för att driva den operativa programverksamheten. De anställda och hela verksamheten har ett fysiskt kontor som bas, kompletterat med uppsökande verksamhet för projektkontakt och aktiviteter i området.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för tjänsten:
Ekonomiadministration - in/utbetalningar, löner, bokföring och tillhörande uppgifter i föreningen.
Projekthandläggning enligt programperiodens regelverk och IT-system.
Projektsupport - informera, coacha och följa upp Leaderprojekten med fokus på administration.
Diarium - registrering av in/utgående handlingar då föreningen lyder under offentlighetsprincipen.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera något under programperioden.
Kvalifikationer och för tjänsten:
Utbildning i ekonomisk administration, lägst gymnasienivå
Flerårig dokumenterad erfarenhet av att sköta bokföring och löneadministration
Van att arbeta med datorer, administrativa programvaror och IT-system
Erfarenhet av att administrera och redovisa EU-finansierade utvecklingsprojekt
Erfarenhet av att handlägga ärenden enligt offentligt styrda regelverk
Erfarenhet av att pedagogiskt informera och stödja andra personer i administrativa processer
Tillgång till egen bil för tjänsteresor
Förståelse för hur föreningsliv, företagande och hur offentlig sektor fungerar.
Nätverk i och kunskaper om vårt geografiska verksamhetsområdes förutsättningar.
Erfarenhet av att arbeta med landsbygdsutveckling (eller intresse för att göra det)
Vi hoppas att vår blivande administratör är en självgående person som trivs med att planera och genomföra arbetsuppgifter självständigt i en liten organisation. Tillfälliga förändringar i arbetsuppgifter, regelverk eller arbetsbelastning är inget som stressar hen. Även om administratören uppfattas som serviceorienterad och kan kommunicera med alla olika typer av människor så är hen den man alltid kan lita på har koll på vad som ska göras och när. Administratören gillar och förstår struktur, logik, regelverk, formella texter, siffror och blanketter och kan trovärdigt få andra personligheter att förstå nyttan med det.
Omfattning, anställningsform, arbetstider, arbetsplats, tillträde och lön
Tjänstens omfattning är halvtid (möjlighet kan finnas periodvis för utökad tjänstegrad). Arbetet förläggs företrädelsevis dagtid på Leaderkontoret, men arbete på kvällar och helger kommer inträffa liksom resor till övriga landet i samband med utbildningar och nätverksmöten.
Leaderkontoret, ligger just nu i Bergby, kan dock under programperioden komma att flyttas till annan plats i Leaderområdet.

Urval och intervju med lämpliga kandidater förväntas ske v.44/45

Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2015-10-15

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
50%tjänst Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Tillträde
Januari 2016

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-21
1. Ansökan - där du beskriver varför vi ska rekrytera dig till den här tjänsten
2. CV - där du listar relevanta utbildningar, arbeten och andra relevanta meriter för tjänsten
3. Kontaktuppgifter till minst 2 referenspersoner som är aktuella och relevanta.
4. Löneanspråk
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@leadergastrikebygden.se

Kontakt
Theres Sundberg 070-245 21 01 info@leadergastrikebygden.se
AnnGerd Bergdahl 070-672 51 31 AnnGerd.Bergdahl@gastidr.se,

Företag
Leader Gästrikebygden

Adress
Leader Gästrikebygden
Vijvägen 34
81740 BERGBY

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-2452101

Jobbnummer
2481563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Leader Gästrikebygden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Leader Gästrikebygden: