Administratör till LBC Logistik AB

PerformIQ Work AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Kristinehamn, Nacka, Degerfors, Karlskoga, Karlstad eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning
Vill du till en tjänst som innebär en varierande och central roll på LBC Logistik som administratör? Vill du arbeta i en organisation som alltid säkerställer kvalité, har ett tydligt kundfokus och är i en spännande tillväxtfas? Då kan tjänsten som administratör på LBC vara rätt tjänst för dig!

Till LBC Logistik söker vi nu en administratör. Tjänsten som administratör innebär att ansvara för all administration kring ett av LBCs tre affärsområden områden Fjärr och Volym. Du kommer att arbeta i ett mindre team där ni tillsammans jobbar för att uppnå bästa service och kundnöjdhet. Du kommer till exempel att sköta administrationen kring:

• Transportsedlar från alla åkerier
• Hålla koll på avräkningar, kontera fakturor
• Lämna prisuppgifter
• Sätta upp nya rutiner för hur administrationen kan effektiviseras
• Svara i telefon och hjälpa kunder

Tjänsten passar dig som är noggrann och har en gedigen organiseringsförmåga. Samtidigt så är du social och trivs på en arbetsplats med högt i tak. Kunden står alltid i fokus och ibland gäller det att släppa administrationen för att hjälpa ditt team.


Krav på person
Vi söker dig som har ca 5 års erfarenhet av administrativt arbete. Det är av största intresse om du har erfarenhet eller känner till transportbranschen sen innan. Har du erfarenhet av enklare ekonomi som kontering av fakturor eller tidigare arbetet i en tjänst med kundkontakt så är det meriterande.

För att lyckas i rollen som administratör är du strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt. Du är petnoga med siffror och mån om att göra rätt för dig. Vidare är du driven och söker alltid efter en utveckling, oavsett om det handlar om att hitta bättre arbetssätt och sätta upp nya rutiner för administrationen som att bidra till med att utveckla teamet och bolaget. Som person är du därför flexibel och prestigelös. Du kan släppa din struktur för att rycka in där det behövs för att prioritera det som är viktigast för stunden. Du är serviceminded och lika mån som dina kollegor om att sätta kunder och samarbetspartners först. För att passa in i det här laget är du således positiv och bidrar med en rejäl kämpaglöd för att ni tillsammans ska komma i mål.

Vi värderar dina egenskaper högt har du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör


Övrigt
Start: April/Maj
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Kristinehamn
Vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Katarina Anfelt på 073-353 75 29. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen vilken är 15 mars.


Företagspresentation
LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Sverige genom våra transporter.
Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn.

Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och över 100 fordon i LBC. Fler på vintern då vi sysselsätter många externa entreprenörer inom snöröjning.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.
Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO9001 och ISO14001, och arbetar ur trafiksäkerhetssynpunkt efter ISO39001 och efter Arbetsmiljöverkets AFS 2001:1.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 2453
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Anfelt

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159

Jobbnummer
3347199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: