Administratör till läroverk i Linköping

Perido AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Linköping, Motala, Norrköping, Haninge, Katrineholm eller i hela Sverige

Har du flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom verksamhetsstöd? Söker du ett längre uppdrag där du hinner växa i din yrkesroll? Är du dessutom prestigelös, serviceminded och noggrann så har vi uppdraget för dig! Läs vidare!

Publiceringsdatum
2023-04-24

Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund, ett välkänt läroverk. Läroverket och därmed arbetsplatsen är placerad i Linköping. Vår kund är i behov av att förstärka en avdelning med arbetsuppgifter inom ledningsstöd och institutionsadministration.

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att agera som hjälp och stöd till institutionsledningen. Arbetet utförs i nära samarbete med institutionens prefekt och administrativa chef och arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Bevakning, samordning och strukturering av inkommande och aktuella ärenden hos institutionsledningen
Framtagande och utskick/publicering av skriftlig information, både internt och externt
Mötesadministration (agendor, inbjudningar, presentationsmaterial, lokalbokning och minnesanteckningar m.m.)
Planering och genomförande av större personalaktiviteter på institutionen, externa besök, konferenser och workshoppar
Resebokningar för grupper och gäster, beställningar av catering och bokningar av representationsmåltider inklusive tillhörande fakturahantering
Ingå i institutionens krisledningsgrupp
Övriga administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen söker vi någon som besitter en hög grad av integritet, är initiativtagande och har en förmåga av att arbeta självständigt i ett periodvis högt tempo. För att trivas i rollen är du prestigelös och en teamplayer. Du arbetar noggrant och har lätt för att bolla olika arbetsuppgifter parallellt. Avslutningsvis hoppas vi att du är en person som sprider positiv energi till dina kollegor!
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Dokumenterad flerårig erfarenhet av kvalificerat och självständigt administrativt arbete inom verksamhetsstöd
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Erfaren av liknande arbete i större organisation
Erfarenhet av arbete med skriftlig kommunikation inom en större organisation
B-körkort

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader, med chans till förlängning. Start enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33911 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33911".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
582 22  LINKÖPING

Jobbnummer
7694711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: