Administratör till Kungsbacka

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Lerum eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker för kunds räkning en noggrann administratör med skinn på näsan. Vår kund är ett installationsbolag inom Kabel TV/Bredband och Fiber/LAN och är beläget i Kungsbacka. Tjänsten har blivit ledig då nuvarande administratör valt att söka sig vidare. Tillträde till tjänsten beräknas till slutet av januari, mitten på februari.

Arbetsuppgifter: Rollen som administratör har som syfte att stötta ekonomiavdelningen med diverse sysslor samt utgöra ett stöd för hela kontorsavdelningen i sin helhet. Tyngdpunkten ligger på att stansa och registrera data i excel och därefter ta fram statistik och diagram. Utöver det ingår även arkivering och posthantering samt att ta hand om telefonväxeln och besökare som kommer till företaget. Att arbeta som administratör innebär även att du har ansvar för övrig kontorsadministration såsom att boka biljetter, ansvara för kontorsarrangemang och sociala event. Dessutom är det din uppgift att säkerställa att rutiner hålls, ett exempel kan vara att jaga in tidrapporter från installatörerna varje vecka då det utgör underlag för faktureringen.

Är du personen vi söker? Vi tror att du har jobbat minst ett år som administratör och har hög datormognad, främst word och excel. Du är noggrann och har ett helhetstänk i ditt arbetssätt då det är många skilda delar som ingår i arbetsrollen. Du är kreativ men tycker samtidigt om ordning och struktur. Utöver det trivs du i en koordinerande roll och är duktig på svenska språket. I arbetsuppgifterna kan det även förekomma utformning av inbjudningar och därför ställs det krav på att du är kreativ och har ett öga för språket och flödet i texten. Som person är du serviceminded och framåt och är inte rädd för att ta initiativ. Du har ett inre driv och en förmåga att slutföra de uppgifter du påbörjat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Uppdraget är en hyrrekrytering vilket innebär att du blir anställd hos Komet och uthyrd till kundföretaget 4-6 månader för att sedan bli överrekryterad direkt till kundföretaget.

Start: ca jan-feb -13 Omfattning: heltid Arbetstid: dagtid 07.30-16.30 Lön: marknadsmässig

Publiceringsdatum
2012-12-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-CK, Konsultchef 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1410120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: