Administratör till Kundreskontran på Nobina

Nobina Sverige AB / Företagsekonomjobb / Solna
2011-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Kundreskontran på Nobina" (publicerad 2011-08-17) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nobina Sverige AB i Solna, Stockholm, Järfälla, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

På Service Center Ekonomi har man sedan mars 2008 valt att samla hela koncernens ekonomiadministration på ett ställe. Service Center Ekonomi är indelat i fem grupper Redovisning (Record to Report), Kundreskontra (Order to Cash), Leverantörsreskontran (Procure to Pay), Anläggningsredovisning (Acquire to Retire) och Betalningar (Cash Management).
Till Service Center Ekonomi i Solna och gruppen Kundreskontra söker vi nu en Administratör.
Administratör till Kundreskontran på Nobina i Solna
Kundreskontran, Order to Cash, ansvarar för att utföra kundreskontraprocessen noggrant och effektivt.
Dina arbetsuppgifter kommer bl. a. vara att:
• hantera kreditbedömning av kunder på affärsverksamhetens uppdrag.
• upprätthålla kundregister och andra relevanta register.
• skapa instruktioner och underlag för fakturering.
• fakturera.
• distribuera faktura till kund.
• hantera justeringar i form av kreditfakturor etc.
• bokföra transaktioner i kundreskontran samt tillse korrekt överföring till huvudbok.
• ta emot och matcha betalning mot faktura.
• skicka påminnelser på obetalda fakturor.
• sköta inkassohantering.
• hantera av dröjsmålsränta.
• göra avstämning mellan reskontra och huvudbok.

Publiceringsdatum
2011-06-16

Bakgrund
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har likvärdig utbildning, eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har erfarenhet av kundreskontraarbete och fakturering och vi ser gärna att du har arbetat med redovisning något år. Då våra kundbolag finns i de nordiska länderna är det en fördel om du är van att jobba med utländska kontakter och det är meriterande om du behärskar finska eller något av de andra nordiska språken. Vi tror att du jobbat i Agresso tidigare.
Viktiga egenskaper är att du är driven, noggrann, strukturerad och effektiv. Du ser förändringar i det dagliga arbetet som utmanande.

Om tjänsten
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 12 månader på heltid.
Frågor?
Angående tjänsten
Anneli Fredriksson, gruppchef Kundreskontra, tel. 08-410 650 87, anneli.fredriksson@nobina.com
Angående rekryteringsprocessen
Magnus Westerfalk, rekryterare, tel. 08-410 654 18
Facklig företrädare Unionen
Lars Lindahl, telefon 0701-87 18 40

Så ansöker du
Låter detta som något för dig? Urval sker löpande (dock senast 3/7 2011) sänd därför omgående in ansökan (personligt brev och cv) till: rekrytering@nobina.se
Märk din ansökan: "Administratör kundreskontra"

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-03
Ange följande referens när du ansöker: Administratör - kundreskontra
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@nobina.se

Företag
Nobina Sverige AB

Adress
Nobina Sverige AB
Armégatan 38
17171 SOLNA

Kontorsadress
Armégatan 38

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-410 653 00

Jobbnummer
963761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nobina Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nobina Sverige AB: