Administratör till kompetensenheten, HR-avdelningen

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar både grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda. Kompetensenheten har ca 580 medarbetare och är inne i ett spännande och intensivt tillväxt- och omställningsarbete.

Din placering kommer att vara vid sektionen för utveckling och samordning. Sektionens uppdrag är att säkerställa ett strategiskt och administrativt stöd till enhets ledningen och enhetens chefer, ansvara för handläggning och samordning av för sektionerna gemensamma frågor bland annat avseende övningsplatser, lokaler, fordon, avtal och upphandlingar av internationella utbildningar. Sektionen ansvarar också för all utveckling av fort- och vidareutbildning inom myndigheten med fokus på digitalisering och flexibla lärandeformer. Myndighetens biblioteks- och kunskapstjänst återfinns också inom sektionen.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Publiceringsdatum
2023-02-06

Arbetsuppgifter
Till rollen som ledningsstöd söker vi dig som trivs med att ha administration som din huvudsakliga arbetsuppgift. Funktionen förutsätter att du har förmåga att se helheten och att du är van att arbeta strukturerat, noggrant och systematiskt. Rollen är flexibel och omväxlande och tempot är tidvis högt. Du kan ställas inför hastigt uppkomna uppdrag, vilket innebär att du måste omprioritera och sammanställa underlag med kort varsel. Som ledningsstöd kommer du att bistå i handläggningen av ärenden och bistå i utvecklingsarbete inom sektionen Utveckling och samordning.

Det handlar om utbildningssamordning administrera bemannings, kompetensförsörjnings och arbetsmiljöråd för sektionen, bemanningsärenden och introduktion av nyanställda för sektionen. I arbetet ingår att kvalitetssäkra, sammanställa och följa upp arbetet.
Du ansvarar även för process/struktur av sektionens ledningsgrupp som består av 7 personer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:
• organisera ledningskonferenser och ledningsmöten samt samordna och föra anteckningar i sektionens olika ledningsforum
• delta vid och ansvara för samordning av beredning/föredragningsmöten samt uppföljning av dessa
• administrera bemannings, kompetensförsörjnings, arbetsmiljöråd, bemanningsärenden och introduktion av nyanställda för sektionen. I arbetet ingår att kvalitetssäkra, sammanställa och följa upp arbetet
• ta fram underlag och stödja sektionsledning att bereda ärenden på uppdrag samt ta fram förslag på ärenden eller uppdrag
• presentera lägesbilder inom dina ansvarsområden för sektionsledningen
• anda uppgifter utifrån verksamhetens behov
Vår organisation präglas av att en stor del av arbete och kontakter sker på distans.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• lägst gymnasieexamen i kombination med flera års erfarenhet från självständigt arbete i en administrativ roll
• god erfarenhet av att arbeta i Office-paketet (Outlook, OneNote, Excel, Word och Powerpoint)
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• erfarenhet av handläggning av ärenden

Det är meriterande om du även har:
• verkat i en liknande roll inom statlig eller annan offentlig verksamhet i närtid
• erfarenhet av intern kommunikation samt intranät
• förmåga att lära nya IT-system
• erfarenhet av att författa samt anpassa texter och PM efter olika målgrupper
• erfarenhet av beslutskrivning
• arbetslivserfarenhet från Polismyndigheten

Dina personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara lösningsorienterad då du kommer att navigera i en komplex vardag där mycket kommer upp snabbt. Du kommer att ha många kontaktytor som du till stor del själv bygger upp vilket ställer krav på att du är serviceminded och har god kommunikativ förmåga. Rollen kräver även att du har helhetssyn, har lätt för att skifta fokus. För att lyckas tror vi att du är strukturerad, analytisk och har god prioriteringsförmåga. Du är intresserad av att utveckla nya arbetsuppgifter och metoder då du kommer arbeta i en organisation i utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Sörentorp

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20 Februari 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C124233/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Kontakt
Gruppchef
Sofia Stålberg
sofia.stalberg@polisen.se
076 072 04 29

Jobbnummer
7417005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: