Administratör till Jämställdhetsmyndigheten
Jämställdhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Göteborg
2019-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Jämställdhetsmyndigheten" (publicerad 2021-10-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och fysisk integritet. I grunden handlar jämställdhetsarbetet om att omfördela makt och resurser för att uppnå målen.
Jämställdhetsmyndigheten ansvarar för uppföljning, analys, samordning och stöd utifrån de jämställdhetspolitiska målen. Myndigheten fördelar även statsbidrag till jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering samt bistår regeringen i det internationella arbetet.
Publiceringsdatum2019-05-06Dina arbetsuppgifterSom myndighetsövergripande administratör på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att bistå administrativt och supporterande i alla delar av verksamheten i arbetsuppgifter och frågor som rör:
• Administrativt stöd vid upphandling, ärendehantering och arkivering
• Ansvara för bokningar, service och arrangemang/konferenser vid interna och externa aktiviteter/representationer
• Hantera administrationen kring utbildningar och kontakt med externa leverantörer
• Förbereda presentationsmaterial och sammanställa presentationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning inom ekonomi, samhällskunskap, media/kommunikation eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Erfarenhet av att skriva protokoll och minnesanteckningar
• Erfarenhet av utbildningsadministration och bokning av konferenser/representationer
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av administrativt stöd vid diarieföring och arkivering av ärenden
• Mycket goda erfarenheter av att arbeta i digitala verktyg
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper skriftligt och muntligt i svenska
• Goda kunskaper i att sammanställa texter och presentationer
Vi ser det som meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete vid en statlig myndighet
• Dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Kunskaper i Adobe Acrobat Pro
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete och flexibel att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är särskilt viktigt att du är serviceinriktad och har en god förmåga att samarbeta med andra både internt och externt.
Anställningsinformation
Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma.
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Praktisk information
Vill du veta mer om jobbet, kontakta Lena Leed, Avdelningschef, 031-3920002 eller Jonathan Jacobsson, HR-generalist, 031-3929070. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Lars-Gunnar Engström, 031-392016 och Lena Bjurving ST, 031-3929053.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.
Välkommen med din ansökan senast 26 maj. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningJämställdhetsmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJämställdhetsmyndigheten
AdressJämställdhetsmyndigheten
Jämställdhetsmyndigheten, Box 73, 424 22 Angered
42422 Angered
KontorsadressAngereds torg 9
Jobbnummer 4768811
Observera att sista ansökningsdag har passerat.