Administratör Till Internationella Enheten På Mucf

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö / Butikssäljarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö i Växjö, Stockholm eller i hela Sverige

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete.

Myndigheten finns idag i Stockholm, men kommer att från och med 1 februari 2019 ha sitt säte i Växjö. Idag har myndigheten ca 80 anställda och leds av en generaldirektör. Läs mer om vår verksamhet på www.mucf.se.

Avdelningen för stöd och samverkan ansvarar för hantering av bidrag till myndighetens olika målgrupper och för att ta fram och sprida kunskap om resultat och effekter av bidragsgivningen.



Publiceringsdatum
2018-04-20

Arbetsuppgifter
Den Internationella enheten är huvudansvarig för uppdrag som rör Sveriges internationella samarbete och har huvudansvar för att representera myndigheten internationellt. Det nationella kontoret för ungdomsdelen av EU-programmet Erasmus+ och den Europeiska solidaritetskåren är placerat inom enheten, som också är kontaktpunkt för Europa för Medborgarna och informationsnätverket Eurodesk. Huvudsakliga målgrupper är civila samhällets organisationer och kommunala verksamheter inom ungdomsområdet liksom vidareinformatörer samt politiker och beslutsfattare med inflytande över ungdomsfrågor.

Som administratör hos oss på MUCF spelar du en viktig roll för att vårt dagliga arbete sker strukturerat och med hög noggrannhet, i enlighet med fastslagna rutiner. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att bistå avdelningens handläggare i arbetet med fördelning av projektbidrag inom ramen för EU-programmet Erasmus+.

Exempel på uppgifter kan vara att förbereda ärenden för handläggning, mata in uppgifter i databaser, göra sökningar och ta fram listor och underlag från databaser, förbereda bidragsutbetalningar, utskick av beslut och information och svara på förfrågningar per mail och telefon. Andra arbetsuppgifter inom ramen för tjänsten är att sköta administration i samband med konferenser och möten.



Kvalifikationer
För den här tjänsten söker vi dig med minst fem års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du är en stabil och noggrann person som är processtyrd och systemvan, kan uppvisa god administrativ skicklighet, samt behärskar och känner dig trygg i att använda excel. Du ska klara av att använda programmet för att utföra administrativt kopplade arbetsuppgifter, manuellt hantera en viss mängd data, samt utföra vissa enklare formler. Då detta är en kompetens av största vikt för tjänsten, kommer ett test att utföras i samband med intervju, för att avgöra din användarnivå. Därtill är det ett krav att du har erfarenhet av någon typ av ekonomihantering, t.ex. erfarenhet av att ha tagit fram fakturaunderlag. Vidare har du förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Då en återkommande uppgift som administratör hos oss på MUCF är att ta mötesanteckningar, är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av detta.

Om du sedan tidigare har någon typ av internationell erfarenhet, alternativt erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och/eller med bidragshantering, bedöms detta som meriterande.

Som administratör är du ofta efterfrågad från olika håll, varför det är viktigt att du som person har såväl en god samarbetsförmåga, som förmågan att ha många pågående arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du strukturerad, logisk och flexibel i ditt arbete, och har en väl utvecklad servicekänsla.

Vi lägger i den här rekryteringen stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
MUCF är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Vi är angelägna om att arbetsplatsen i så hög grad som möjligt speglar samhället i övrigt.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-11
Ange följande referens när du ansöker: 0580/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Carlhielm magnus.carlhielm@se.experis.com 0470 - 74 55 87

Företag
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö

Adress
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö
Medborgarplatsen 3
11894 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 3, plan 11 Stockholm

Jobbnummer
4098320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö: